از حرف تا عمل نسل نوظهور فعالان صنعت موتورسیکلت

آخرین وضعیت صنعت موتورسیکلت و چالشهای پیش روی تولیدکنندگان در نشستی با حضور مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت بررسی و سه اولویت نخست وزارتخانه در این صنعت اعلام شد.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر صنایع خودرو این وزارتخانه در نشست هماندیشی که به منظور بررسی آخرین وضعیت صنعت موتورسیکلت و چالشهای پیش روی تولیدکنندگان در محل انجمن صنعت موتورسیکلت ایران برگزار شد، به تشریح رویکرد دولت در این حوزه و ترسیم مسیر آینده این صنعت پرداخت.
“عبداله توکلی لاهیجانی” بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود در کارخانههای تولید موتورسیکلت، افزایش تولید به منظور پاسخگویی به نیاز داخل و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده را از جمله اولویتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سیاستگذاری و حمایت از این صنعت عنوان کرد.
بیشتر بخوانید:
- محمدعلی نژادیان: یکی از مقصران و عاملان نارضایتی مردم و وضع موجود مافیای موتورسیکلت و مخلان اقتصادی در همه صنایع هستند/ دولت نسبت به تشکلهای صنفی غفلت دارد
- دلسوزی عجیب عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران برای پیکهای موتوری/ اگر دلنگران قشر ضعیف جامعه هستید قیمت موتورسیکلت را نجومی بالا نمیبردید
وی همچنین با تصریح بر سرمایهگذاری در زمینه تحقیق و توسعه موتورسیکلت با هدف دستیابی به پلتفرم بومی، بر گسترش کاربرد موتورسیکلتهای برقی با تمرکز بر طرح سواپ و برنامهریزی برای حضور در بازارهای بینالمللی تأکید کرد.
“پویان احمدی زاده“، رئیس گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست به ارائه خلاصه وضعیت صنعت موتورسیکلت ایران در یک دهه گذشته و نیز جایگاه صنعت موتورسیکلت کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای دنیا پرداخت.
در ادامه این نشست، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با استقبال از رویکرد علمی و فنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی این حوزه ارائه کرد.
“جلیل مجاهد” ابراز امیدواری کرد: با تعمیق همکاری انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، اهداف ترسیم شده این صنعت بهزودی تحقق یابد.
در بخش دیگر این نشست نیز هر یک از اعضای هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران به بیان دیدگاهها، مشکلات و چالشهای پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخته و ضمن ارائه راهکارهای پیشنهادی، بر عزم خود در جهت رشد و توسعه این صنعت تأکید کردند.
بیشتر بخوانید:
- محمدعلی نژادیان: مافیای موتورسیکلت ایران قیمتها را نجومی بالا بردند/ اسقاط برای مالکان موتورهای فرسوده مقرونبهصرفه نیست
- محمدعلی نژادیان: صنعت موتورسیکلت و خودروی ایران به تغییرات و روند فناوریهای نوین توجه کافی ندارد
- محمدعلی نژادیان: گشت ارشاد مسئولان و فعالان اقتصادی راهاندازی شود/ وضعیت بازارهای امروز ما تقریبا مانند قوم حضرت شعیب (ع) است
- محمدعلی نژادیان: در نبود نظارتها و قوانین کافی تعدادی از شرکتها همچنان موتورسیکلتهای خود را با عنوان «برند» و «اورجینال» به مردم میفروشند
- مجاهد: بخش خصوصی با سرمایه کلان وارد صنعت موتورسیکلت نشد/ نژادیان: پس توضیح دهید که چگونه عدهای در این صنعت طی ۱۵ سال توانستند به چند هزار میلیارد برسند؟
- محمدعلی نژادیان: یکی از راهحلهای جلوگیری از تشکیل «مافیا» در صنایع مختلف، تعدد تشکلهای صنفی است
انتهای پیام/