مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان: در نبود نظارت‌ها و قوانین کافی تعدادی از شرکت‌ها همچنان موتورسیکلت‌های خود را با عنوان «برند» و «اورجینال» به مردم می‌فروشند

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت: چه تعداد دیگر از جوانان کشور باید به‌دلیل محصولات بی‌کیفیتی که در آن رعایت نکات ایمنی و استانداردها به اندازه کافی نمی‌شود کشته شوند؟ متاسفانه بعضی از استانداردها فقط بر روی کاغذ مجوز درست است. زیرا، اخذ مجوزهای تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت فقط بر روی یک دستگاه انجام می‌شود و بررسی در حین تولید (COP) که استاندارد تطابق تولید با نمونه اولیه است به‌درستی انجام نمی‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت در یادداشتی نوشت: برای عده‌ای از مردم سوال است که مگر کشور قانون ندارد که هر کسی نیاید ادعای داشتن نمایندگی یک برند خارجی را داشته باشد؟ زیرا، بعضی از شرکت‌ها از چین و کشورهای دیگر قطعات وارد می‌کنند و به نام اورجینال و با قیمت‌های نجومی به مردم می‌فروشند.

تقریبا حدود 2 سال پیش وزارت صمت یک بخشنامه صادر کرد که شرکت‌ها مدارک خود را برای ادعای نمایندگی ارائه کند و یک تعهدی هم بدهند اما ظاهرا جدیتی در پشت آن نبوده است.

به‌دلیل رها بودن این صنعت کار به‌جایی رسیده که مافیای این صنعت هر روز جسورتر شده و در بعضی موارد حتی به تهدید روی آورده‌اند.

بعضی از مونتاژکنندگان ایرانی برای این‌که از طرف شرکت‌های مادر (برندهای معروف) تحت بررسی قرار نگیرند دسترسی هاست خود را از خارج کشور بسته‌اند. یعنی اگر با فیلترشکن وارد سایت آن‌ شرکت شویم سایت در دسترس نیست.

یکی از مشکلات دیگر این است که بحث صدور گواهی فعالیت نمایندگی خارجی در ایران با چالش مواجه شد در صورتی که اگر این گواهی جدی گرفته می‌شد شاید شاهد این اتفاقا نبودیم.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا