مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان: گشت ارشاد مسئولان و فعالان اقتصادی راه‌اندازی شود/ وضعیت بازارهای امروز ما تقریبا مانند قوم حضرت شعیب (ع) است

حضرت شعیب (ع) که نسبش طبق تواریخ با چندین واسطه به حضرت ابراهیم(ع) می‌رسید، به‌سوی اهل مدین مبعوث شد، مدین از شهرهای شام بود و مردمی تجارت پیشه و مرفه داشت که در میان آن‌ها (تقلب و کم فروشی در معامله) کاملاً رایج بود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت در یادداشتی نوشت: پيام حضرت شعيب (ع) در عصر خود كه در سوره اعراف آيه ٨٥ تا ٩٣ آمده بدین شرح است: (… بنابراين، حق پيمانه و وزن را ادا كنيد و از اموال مردم چيزی نكاهيد… اشراف نيز گفتند كه اگر از شعيب پيروی كنيد زيان خواهيد ديد……سپس زمين لرزه آن‌ها را فرو گرفت و نابود شدند…)

هموطنان عزيز اگر تاريخ را بررسی كنيم هر قوم، ملت و حكومتی كه بر خلاف فطرت انسانی پيش رفتند خود را از رحمت خداوند دور نمودند و دچار مصيبت‌های فراوانی شدند، پس مراقب معامله‌های خود و حق مردم باشيم!

از بررسی داستان قوم مدين و رسالت حضرت شعيب (ع) و رفتار ناهنجار قوم او و سرنوشت آن‌ها و ساير آيات كريمه چنين نتيجه‌گيری می‌شود كه: 

  1. گران‌فروشی و كم‌فروشی همانا اشاعه فساد در جامعه است پس مبارزه با گران‌فروشی همان مبارزه با فساد است.
  2. ادامه گران‌فروشی و كم‌فروشی موجب زوال خير و بركت از جامعه است و در آخرسر موجب فنای جامعه و هلاك مردم است. 
  3. گران‌فروشی و كم‌فروشی در رديف گناه‌های بزرگ نظير شرك به خدا و قتل نفس و تجاوز به مال يتيم است. 
  4. ادعای قوم مدين كه حق دارند در مال خودشان به دلخواه خودشان هر تصرفی را كه بخواهند بكنند مردود اعلام شده است چه اين بهانه جوئی و عذرتراشی مانع نزول عذاب الهی و نابودی آن‌ها نگرديد. بديهی است كه تسلط افراد براموال خودشان تا جائی مجاز و معتبر است كه موجب ضرر به ديگران نگردد.
  5. در اينجا نكته‌ای را متذكر می‌شوم كه مسلمان واقعی كسی است كه تمام احكام الهی را قبول و اطاعت كند نه اين كه قسمتی را كه به نفع خود می‌بيند بپذيرد، رد كند يا مسكوت بگذارد. خداوند در سوره نساء كسانی را كه مصداق (وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ؛ و می‌گویند: به بعضی ایمان می‌آوریم و به برخی کافر می‌شویم) باشند كافر دانسته و عذاب اهانت‌بار در انتظار آن‌هاست و در سوره حجر می‌فرماید:

كَمَا أَنزَلْنَا عَلَى المُقْتَسِمِینَ * الَّذِینَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِینَ * فَوَرَبِّكَ لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِیْنَ * عَمَّا كَانُوا یَعْمَلُونَ

عذاب نازل خواهیم كرد همان‌طوری كه بر مقتسمین (كسانی كه پاره‌ای از قرآن را قبول كرده و پاره دیگر آن را قبول نمی‌كردند) عذاب نازل كردیم. قسم به خدای تو كه از همه آن‌ها راجع به همه كارهائی كه می‌كردند پرسش و بازخواست خواهیم كرد.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
تبیان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا