مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مجاهد: بخش خصوصی با سرمایه کلان وارد صنعت موتورسیکلت نشد/ نژادیان: پس توضیح دهید که چگونه عده‌ای در این صنعت طی 15 سال توانستند به چند هزار میلیارد برسند؟

چند روز پیش رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در یک نشست خبری اعلام کرد: «اکنون حداکثر ۱۵ سال است که بخش خصوصی در حوزه موتورسیکلت فعال شده است و با بیان مطالبی باعث تعجب کارشناسان صنعت موتورسیکلت شد.»

به گزارش موتورسیکلت نیوز، جلیل مجاهد رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت در نشست خبری 21 شهریور 1401 گفت: «طی همین ۱۵ سال دولت کوچک‌ترین حمایتی نداشت و تنها برای این صنعت قانون‌گذاری کرده‌اند. بخش خصوصی نیز با سرمایه کلان وارد این صنعت نشد و به‌مرور پیشرفت کرد.»

در پاسخ این ادعا محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: شرکت نیرو موتور شیراز متعلق به آقای جلیل مجاهد در تاریخ 20 اسفند 1381 تاسیس شده است پس چطور ایشان ادعا می‌کند سابقه بخش خصوصی در این صنعت 15 سال است؟ همچنین بخش خصوصی از قبل انقلاب فعال بوده است و شرکت جهانرو و گروه بنا در دهه 60 فعال شد و البته شرکت‌های دیگری نیز از دهه 70 شروع به کار کردند.

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: ایشان در همین نشست خبری گفته است که «پس از انقلاب بخش خصوصی در ابتدا بصورت محدود ورود کرد» در صورتی که در 15 سال گذشته فقط حدود 7 میلیون دستگاه موتورسیکلت تولید شده است (اینجا را کلیک کنید). طبق آمار راهور هم‌اکنون حدود 12 میلیون موتورسیکلت در حال تردد است.

نژادیان افزود: ایشان می‌فرماید بخش خصوصی با سرمایه کلان وارد این صنعت نشد و دولت‌ها نیز هیچ حمایتی نکردند، پس چگونه عده‌ای در صنعت موتورسیکلت در 15 سال توانستند به ثروت‌های نجومی چند هزار میلیاردی برسند؟ حداقل رمز پیشرفت آن‌ها را اعلام کنید که چه کارهایی کرده‌اند و چه کارهایی انجام نداده‌اند؟

وی گفت: در خبری که «خبرگزاری فارس» در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۱ منتشر کرد جلیل مجاهد ادعا کرد که «در این صنعت ۱۰۰هزار شاغل به‌صورت غیر مستقیم فعال هستند» اما، وی در 21 شهریور در رسانه‌ها از جمله ایسنا اعلام کرد که «صنعت موتورسیکلت ایران متشکل از ۴۴ تولیدکننده است که با حدود ۱۶ هزار نفر به‌صورت مستقیم و قریب به ۸۰هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم فعال است». این اختلاف ۲۰ هزار نفری در دو ماه نشان‌دهنده آن است که آمارهای دقیقی را بیان نمی‌کنند. البته همان موقع نیز بنده اعتراض کردم که با تعداد ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی به‌صورت مستقیم می‌توان در یک سال حدود ۱۷ میلیون دستگاه موتورسیکلت مونتاژ کرد در صورتی که سال گذشته در حدود ۲۷۸ هزار دستگاه موتورسیکلت مونتاژ شده است.

برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در ایسنا اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در ایرنا اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در فارس اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در تسنیم اینجا را کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا