مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سیدامیر احمدی: گواهی اسقاط بیش از میزان نیاز موجود است

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور از تصویب لایحه دو فوریتی اسقاط خودروهای فرسوده در مجلس مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو انتقاد کرد و گفت: واریز 1 درصد از هزینه موتورسیکلت و خودرو به صندوق سازمان محیط زیست کمکی به اسقاط خودرو و موتورسیکلت‌های فرسوده و همچنین کاهش آلودگی هوا نمی‌کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، سیدامیر احمدی با انتقاد از تصویب لایحه دو فوریتی اسقاط خودروهای فرسوده در مجلس مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی در قانون ساماندهی صنعت خودرو اختصاص 25 درصد از تولیدات خودروسازان به خروج خودروهای فرسوده بود که متاسفانه خودروسازان داخلی پس از تصویب این قانون زیر بار اجرای آن نرفتند و متاسفانه اطلاعات غلطی مبنی بر کمبود گواهی خودرو فرسوده در اختیار وزیر صمت قرار دادند.

وی با بیان اینکه واریز 1 درصد از هزینه موتورسیکلت و خودرو به صندوق سازمان محیط زیست کمکی به اسقاط خودرو و موتورسیکلت های فرسوده و همچنین کاهش آلودگی هوا نمی کند، عنوان کرد: اگر قیمت یک پراید را 200 میلیون تومان در نظر بگیریم یک درصد از مبلغ آن ، 2 میلیون تومان می شود اما هیچ مالک خودرو فرسوده ای با دو میلیون تومان حاضر به تحویل خودروی خود نیست.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور یادآور شد: سوال من از وزیر صمت این است که چرا اصل قضیه که خروج خودروهای فرسوده است را کنار گذاشته و به نفع تولید کنندگان داخلی عمل کرده اند و ای کاش که وزیر صمت تنها وزیر صنعت خودرو نبود و وزیر کل صنایع بودند.

احمدی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر 3.500 هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور وجود دارد، عنوان کرد: علیرغم اینکه وزیر صمت عنوان کرده اند که با کمبود گواهی اسقاط مواجه هستیم اما برگه اسقاط بیش از آنچه نیاز است در مراکز وجود دارد و هم اکنون نیز 70 هزار گواهی اسقاط روی صفحه مراکز اسقاط موجود است اما متاسفانه به این ظرفیت توجهی نمی شود.

وی تصریح کرد: قوانین خوبی برای خروج خودروهای فرسوده در کشور وجود دارد از جمله قانون مصوبه هیات وزیران در سال 1388 که تولید کنندگان داخلی اعم از خودروسازان و موتورسیکلت سازان را ملزم به اختصاص 30 درصد از تولیدات خود به خروج خودروهای فرسوده کرده اما متاسفانه این قانونی اجرایی نشد چراکه تولید کنندگان داخل قصد دارند با لابی گری قوانین موجود را دور بزنند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: صنعت اسقاط حدود 8 سال است که در رکود به سر می برد و امسال نیز با توجه به افزایش مصرف سوخت بحث واردات بنزین مطرح است در حالی که سالهای گذشته با چنین بحرانی مواجه نبودیم و متاسفانه ادامه این روند تیشه به ریشه کل صنعت خواهد زد.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا