مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تشکری هاشمی: در حال حاضر پدیده انبوه موتورسیکلت‌ها به یک عارضه شهری تبدیل شده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات منطقه ۱۲ تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت است که برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بحران باید تمام دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم دهند و نسبت به کاهش و کنترل این معضل اقدام کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، سیدجعفر تشکری هاشمی در سومین برنامه نظارت میدانی کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از مناطق در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها در آستانه سال جدید تحصیلی قرار گرفت و با بیان اینکه حفظ و نگهداشت امکانات و منابع موجود شهر به مراتب مهم‌تر از توسعه شهر است، اظهار کرد: اگر از تأسیسات موجود به صورت مناسب نگهداری نشود، شاهد از دست رفتن منابع شهر در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی ادامه داد: به همین جهت، تفکر و نگرش مبتنی بر نگهداشت شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با نگهداری فضاهای موجود می‌توانیم سرمایه‌های شهر و شهرداری را حفظ کنیم و از مازاد ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تردد انبوه موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار بزرگ تهران به عنوان قطب اقتصادی پایتخت معضل عظیمی بوده و یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات در منطقه ۱۲ تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بحران، باید تمام دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم دهند و با جدیت نسبت به کاهش و کنترل این معضل اقدام کنند.

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هایی مانند خط ویژه موتورسیکلت برای موتورسواران جاذب سفر بوده و تردد این وسیله را در محدوده اجرای طرح افزایش می‌دهد، اضافه کرد: فراهم آوردن تسهیلات برای موتورسیکلت‌ها و جذابیت تردد با این وسیله، اقدامی اشتباه است که بر تعداد موتورسواران خواهد افزود و اختلالات ترافیکی و مخاطرات جانی را برای عابران پیاده تشدید خواهد کرد.

وی گفت: در اجرای طرح‌های شهری باید تمام ابعاد و جوانب در نظر گرفته شود، در حال حاضر پدیده انبوه موتورسیکلت‌ها به یک عارضه شهری تبدیل شده و رفع اساسی این معضل از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه تعداد پرشمار سرعت‌گیرها در سطح شهر از جمله در محدوده مرکزی شهر موضوعی آزاردهنده و غیرضروری به ویژه در معابری است که از حجم تردد بالایی برخوردار است، اضافه کرد: این سرعت‌گیرهای تکرارشونده که باعث گلایه شهروندان شده است، نه تنها به ایجاد آرامش و ایمنی تردد کمک نمی‌کند، بلکه با پدید آوردن نقاط حادثه‌خیز، منجر به بروز تصادف و متضرر شدن شهروندان نیز می‌شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا