تولید ۶ نوع موتورسیکلت برقی با حمایت اوقاف

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف ‌از حمایت اوقاف از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت‌: ساختمانی در سازمان اوقاف در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دادیم و تاکنون شش نوع موتورسیکلت برقی توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در نشست خبری اظهار داشت: امروز وضعیت اوقاف خراسان جنوبی نسبت به سال‌های اخیر قابل مقایسه نیست و فعالیت‌های خوبی برای احیا بقاع صورت گرفته است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور گفت: امیدوارم با کمک مردم و مسئولان مشکلات اوقاف و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برطرف شود.

وی افزود: همایش یاوران وقف در 31 استان کشور برگزار می‌شود و این همایش در خراسان جنوبی در شهرستان طبس است که از  واقفین، خیران و هیئت امنای بقاع متبرکه تجلیل به عمل می‌آید.

نوروزپور تصریح کرد: این همایش با حضور وزیر ارشاد روز دوشنبه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود و 6 نشست تخصصی علمی با موضوعات قرآنی، منابع طبیعی، امورات خیریه، مسئولیت اجتماعی و شرکت‌های دانش بنیان داریم.

وی با بیان اینکه بیش از 30 شرکت دانش‌بنیان در کشور مورد حمایت سازمان اوقاف هستند ادامه داد: ساختمانی در سازمان اوقاف در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دادیم و تاکنون شش نوع موتورسیکلت برقی توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور خاطرنشان کرد: بحث انرژی‌های خورشیدی در دستور کار اوقاف است و بیش از 5 مگاوات انرژی خورشیدی در بقاع متبرکه تولید می‌کنیم و 17 بقعه در خراسان جنوبی مجهز به انرژی خورشیدی است.

نوروزپور با بیان اینکه حدود 72 هزار مساجد و بیش از 80 هزار بقعه در کشور وجود دارد اظهار داشت: 2 میلیون و 500 هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تحت عنوان قرار دوازدهم در کشور توزیع شده که بیش از 70 درصد این کمک‌ها توسط مردم بوده است.

وی افزود: طرح شمیم خدمت در حدود 500 بقعه کشور انجام می‌شود و در قالب این طرح کارگاه‌های اشتغالزایی در جوار بقاع متبرکه راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و موقوفات، تولید و نصب پوسترهای نمایشگاهی توسط هوش مصنوعی، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، از جمله برنامه‌های هفته وقف در کشور است.

نوروزپور بیان کرد: برگزاری نشست‌های صنفی و تخصصی در حوزه وقف، نواختن زنگ وقف در مدارس، غبارروبی و عطر افشار بقاع متبرکه و مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جوار بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه یک چهارم مراکز درمانی در کشور و همچنین یک چهارم مراکز درمانی در خراسان جنوبی وقف است عنوان کرد: سازمان اوقاف وامورخیریه درآمدهای خود را در سامانه جامع موقوفات کشور شفاف‌سازی کرده است.

ثبت 40 وقف جدید در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: همزمان با هفته وقف همایش بزرگ یاوران وقف با حضور حجت الاسلام نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: چهار همایش یاوران وقف شهرستانی، برپایی 34 ایستگاه همه واقف باشیم در استان، برگزاری 38 نشست تخصصی وقف، افتتاح پنج پروژه در بیرجند، نهبندان و سربیشه، برپایی 10 خیمه معرفت در بقاع متبرکه و اهدای بسته های کمک معیشتی در 12 هر ماه تحت عنوان قرار دوازدهم از جمله برنامه‌های هفته وقف در استان است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: فعالیت 24 مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری مراسم ولادت پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) در 36 بقعه از دیگر برنامه‌ها است.

بخشی‌پور تصریح کرد: طی یک سال گذشته 13 میلیارد و 351 میلیون تومان از محل نیات مذهبی و خیریه، اجتماعی، علوم دینی، مساجد و بقاع متبرکه موقوفات در استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: 50 کمک هزینه جهیزیه به ارزش 191 میلیون تومان، توزیع چادر و ملزومات حجاب بین نیازمندان، کمک دارو و درمان برای 295 نفر، توزیع لوازم گرمایشی، کمک به هیئت‌های مذهبی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان و کمک به حوزه ‌های علمیه استان طی یک سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 640 پک تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 40 وقف جدید در استان به ارزش 640 میلیارد ریال ثبت شده است.

بخشی‌پور با بیان اینکه 240 مُبلغ اعزامی از قم و بومی استان به مناطق مختلف اعزام شدند اظهار داشت: یک هزار و 400 سند مالکیت وقفی صادر شده است.

وی افزود: در سامانه اوقاف 22 هزار رقبه وجود دارد اما این آمار صحیح نیست و شاید حدود 50 هزار رقبه در استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: 96 بقعه متبرکه در استان وجود دارد که طی یک سال گذشته تاکنون 11 هزار و 545 مترمربع در 50 بقعه بحث عمرانی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع
تسنیم

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا