مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سازمان ملل متحد خواستار کاهش استفاده از خودرو در جهان شد

امروز و همزمان با روز جهانی بدون خودرو، «برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد» در اطلاعیه‌ای از مردم جهان خواست روز ۲۲ سپتامبر(روز جهانی بدون خودرو) را گرامی داشته و از آن به عنوان فرصتی برای کاهش آلودگی هوای شهرهایشان استفاده کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، «برنامه محیط زیست سازمان ملل» از مردم جهان خواست در این روز، به صورت پیاده یا با وسایل نقلیه غیردودزا مثل دوچرخه رفت‌وآمد کنند.

روز جهانی بدون خودرو در شهرهای اروپایی از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر گرامی داشته می‌شود و شهرداران این شهرها جدیت خود را برای ارائه حمل و نقل شهری پایدار و تمیز به نمایش می گذارند.

در این روز، شهرهای مختلف جهان برنامه‌های اردوهای خیابانی، دوندگی، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری برگزار می کنند تا عزم خود را برای کاهش استفاده از خودرو جهت حمل و نقل نشان دهند.

سازمان جهانی بهداشت بهار امسال در گزارشی هشدار داد ۹۹ درصد از جمعیت جهان در ۱۱۷ کشور، هوای آلوده تنفس می‌کنند و این مسئله منجر به افزایش موارد بیماری‌های تنفسی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در این گزارش اعلام کرد که هر دو گروه آلاینده هوا عمدتاً از فعالیت‌های انسانی مرتبط با سوزاندن سوخت‌های فسیلی سرچشمه می‌گیرند.

این گزارش تاکید کرد که در بسیاری از مناطق جهان، هوا به ذرات معلقی آلوده است که مستقیما و از راه مجاری تنفسی وارد بدن شده و بیماری ایجاد می‌کند. سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که کیفیت هوا در کشورهای شرق مدیترانه، جنوب شرقی آسیا و پس از آن قاره آفریقا، ناسالم‌تر از دیگر نقاط جهان است.

داده‌های این گزارش بین‌المللی نشان داد منشاء ذرات معلق که کیفیت هوا را برای تنفس کاهش می‌دهد، هم می‌تواند ناشی از فعالیت‌های انسانی و هم فعل و انفعالات طبیعی داشته باشد: حمل و نقل، نیروگاه‌های سوختی، کشاورزی، سوزاندن پسماندها و فعالیت‌های صنعتی دیگر از یک سو و شن‌های صحرایی از سوی دیگر، عاملان اصلی وجود ذرات معلق در هوا به شمار می‌روند.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا