مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی نسخه ویژه از اسکوتر وسپا پریماورا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، برای گرامیداشت سالگرد تولید یک وسیله نقلیه، کاری جذاب‌تر از عرضه یک نسخه ویژه‌ نیست. به همین علت شرکت پیاجیو (Piaggio) ایتالیا با عرضه‌ی دو نسخه ویژه از موتورسیکلت وسپا (Vespa)، پنجاهمین سالگرد تولید اسکوتر پریماورا (Primavera) را جشن گرفت. عرضه‌ی دو نسخه ویژه به جای یکی، نشان‌دهنده‌ی اهمیت موتورسیکلت وسپا پریماورا برای شرکت پیاجیو و جایگاه آن در بازار محصولات دوچرخ است. این دو نسخه، نوته (Notte) به معنی “شب” و یات کلاب (Yacht Club) نام دارند.

موتورسیکلت وسپا پریماورا یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های تولیدی این شرکت است که در طراحی آن از الگوی اسکوتر استفاده شد. این مدل از موتورسیکلت وسپا به سرعت به عنوان نماد ایتالیا و سبک زندگی ایتالیایی‌، شهرت جهانی پیدا کرد. “پریماورا” در زبان ایتالیایی به معنای “بهار” است و به عنوان مدل ارزان‌قیمت موتورسیکلت وسپا در سال ۱۹۶۸ تولید شد. بیشینه سرعت این مدل، ۹۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

نسخه یات کلاب موتورسیکلت وسپا، طراحی بسیار شیک و جذابی با تم دریایی دارد. پیاجیو به انتخاب مشتری از یک پیشرانه ۵۰ یا ۱۲۵ سی‌سی روی مدل پایه این نسخه از موتورسیکلت وسپا پریماورا نصب می‌کند. اما روی نسخه GTS اسکوتر وسپا، از پیشرانه ۱۲۵ یا ۳۰۰ سی‌سی بهره‌گیری می‌شود که باز هم، انتخاب آن به سلیقه و پرداختی مشتری بستگی دارد. وجود رنگ سفید در نسخه یات کلاب موتورسیکلت وسپا پریماورا با خطوطی روی آن همراه شده است، که باعث جذاب‌تر شدن ظاهر اسکوتر می‌شود. تغییر طراحی زین اسکوتر، باعث شده تا سواری راحتی به هنگام رانندگی در محیط‌ شهری برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

نسخه نوته از موتورسیکلت وسپا پریماورا، در واقع همان تریم یات کلاب با رنگ مشکی است که با رنگ بدنه مشکی مات و خطوط نقره‌ای در داخل آن به منظور زیبایی بیش‌تر طراحی می‌شود. در این نسخه، تمام قسمت‌های بدنه از جمله دستگیره‌ها، رینگ‌ها و پدال‌ها به طور یک دست مشکی هستند. نسخه Notte نیز مانند Yacht Club، با دو تیپ پایه اسپرینت (sprint) به عنوان نسخه پایه و تیپ GTS به عنوان نسخه پیشرفته‌تر به بازار عرضه می‌شود که البته پیشرانه‌‌ی آن‌ها کاملا با یکدیگر یکسان است. تمام قطعات و تجهیزات از زین گرفته تا چرخ‌ها و گلگیرها، همگی به رنگ سیاه نقاشی شده‌اند.

این دو نسخه‌ی ویژه از موتورسیکلت وسپا پریماورا، دارای رینگ‌های ۱۲ اینچی هستند. در تریم GTS از نمایشگر دیجیتالی ۴.۳ اینچی برای پشت آمپر استفاده می‌شود. همچنین پیاجیو برای این اسکوتر، سیستم استارت استاپ را نیز برای هر دو مدل پیشرانه ۱۲۵ و ۳۰۰ سی‌سی نصب کرده است. شرکت پیاجیو اواسط خرداد ماه امسال از نسخه‌های ویژه موتورسیکلت وسپا طی رویداد آمری‌وسپا (Amerivespa) در ویرجینیای آمریکا رونمایی کرد. عرضه این دو نسخه‌ی ویژه از موتورسیکلت وسپا پریماورا، از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد. قیمت تیپ پایه این دو نسخه‌ی ویژه حدود ۴ هزار و ۱۴۹ دلار برآورد شده است.

اولین نسخه از موتورسیکلت وسپا در سال ۱۹۴۶ و پس از پایان جنگ جهانی دوم توسط پیاجیو تولید شد. این شرکت در دوران جنگ جهانی، هواپیما تولید می‌کرد ولی با آغاز رکود در این صنعت وارد حوزه‌ی کاری جدیدی شد. پیاجیو در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده وسائل نقلیه دو‌چرخ در اروپا است و علاوه بر ایتالیا، در هند و ویتنام نیز کارخانه دارد.

نویسنده: ابوالقاسم اسلامی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا