اصلاحیه مهم در مقررات شماره 41 سازمان ملل درباره مجوز انتشار صدای موتورسیکلتها/ تعهد جدید انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت برای همکاری با تنظیمکنندگان استاندارد
آزمایش انتشار صدا در دنیای واقعی در حال تبدیل شدن به واقعیتی برای موتورسیکلتها است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مجمع جهانی سازمان ملل برای هماهنگی مقررات وسایل نقلیه (WP.29) در مارس 2021 اصلاحیه مهمی در مقررات شماره 41 سازمان ملل درباره مجوز موتورسیکلتها در مورد انتشار صدا، بهمنظور معرفی آزمایشات گستردهتر و دقیقتر اتخاذ کرده است. با اضافه شدن در تست نویز عبور مقرر، مقررات اضافی انتشار صدا (ASEP)، معیارهای تأیید نوع موتورسیکلتها را تقویت میکند.
انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت (IMMA) متعهد شده است تا بهطور موثر سروصدایی را كه توسط موتورسیكلتهای جدید ساطع میشود، محدود كند و برای بهبود روش آزمایش انتشار صدا با تنظیمكنندگان همکاری نزدیكی داشته است.
مدیر فنی IMMA، دانیلا لوراتو گفت:
موتورسیکلتها برای در نظر گرفتن رفتار جادهای مشخص خود، نیاز به معیارهای آزمایشی دارند که بهطور خاص به رده خود اختصاص یابد، همچنین با توجه به اینکه موتورسیکلتها معمولاً تحت پوشش بدنه نیستند، بنابراین فضای کمتری برای اقدامات کاهش صدا در مقایسه با اتومبیلها دارند. از 1 سپتامبر 2023، انواع جدید موتورسیکلتها باید روش دقیقتری را برای آزمایش میزان انتشار صدای خود در کشورها با استفاده از مقررات به روز شده شماره 41 سازمان ملل متحد، در شرایطی که استفاده واقعی آنها در جادهها است، تجربه کنند.
این صنعت که در آن گروهی از متخصصان صدا تحت نظارت UNECE کار میکنند، پیشنهاد کرده است که دامنه شرایط کارکرد وسایلنقلیه را برای مقررات اضافی انتشار صدا (ASEP) گسترش دهد و آن را به شکل جدیدی به نام RD-ASEP ارائه دهد، با هدف اندازهگیری رانندگی شرایط واقعی (RD).
ASEP اولین بار در آیین نامه شماره 41 سازمان ملل در سال 2012 برای انعکاس موتورسواری در دنیای واقعی، با گنجاندن تستهای اضافی در دامنه وسیعتر سرعت – در چندین نسبت دنده – و اطمینان از آن که نتایج با آنهایی که در طول گذراندن آزمایش بهدست آمده مرتبط است، معرفی شد.
درباره GRBP و WP.29

مجمع جهانی هماهنگی مقررات وسایلنقلیه (WP.29) چارچوبی منحصر به فردی را برای مقررات هماهنگ جهانی برای وسایلنقلیه ارائه میدهد، بیش از 50 سال است که وجود دارد و شرکتکنندگان آن از سراسر جهان، بهویژه کشورهای اصلی تولیدکننده وسایلنقلیه موتوری میآیند.

همچنین GRBP یک نهاد تابعه از مجمع جهانی هماهنگی مقررات خودرو (WP.29) است که پیشنهادهای نظارتی مربوط به سر و صدا و لاستیک وسایلنقلیه را برای بررسی و تصویب توسط (WP.29) آماده میکند. برای توسعه این نیازها، GRBP تحقیق و تجزیه و تحلیل را انجام میدهد.
Groupe Rapporteur Bruit et Pneumatiques: GRBP
بیشتر بخوانید:
گزارش انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت از کنفرانس ایمنی جادهها
رویکردهاى مهمى در مورد ایمنی موتورسیکلت در کنفرانس WP.1 سازمان ملل متحد در استکهلم ارائه شد
پرداختن به موضوع اهميت استفاده از موتورسيكلت ها در سومین کنفرانس جهانى وزيران در سوئد
پایان پیام/