مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی بازار موتورسیکلت هندوستان در سال 2023

بازار موتورسیکلت های هند در حال افزایش است.گزارش فروش دسامبر نشان می‌دهد که با افزایش 2.4 درصد و چهاردهمین رشد متوالی، بازار دوچرخ‌های موتوری در سال 2023 نزدیک به 17.5 میلیون (+8.5٪ نسبت به سال قبل) دستگاه به ثبت رسیده است.

به گزارش موتورسیکلت‌نیوز، داده‌های گزارش‌شده برای هند مربوط به عمده‌فروشی است و نه – مانند همه کشورهای دیگر – ثبت‌نام. محیط داده‌های تحت پوشش شامل موتورسیکلت، موپد، اسکوتر، و ای‌تی‌وی، هر دو در موتورهای احتراق داخلی و الکتریکی است. علاوه‌براین، داده‌ها شامل سه چرخ تجاری است که در هند بسیار محبوب است.

روندها و داده‌های موتورسیکلت‌های هندی 2023

این آمار پنجمین سطح فروش تاریخی و بهترین نتیجه از بین چهار سال گذشته است. این بازار توسط دولت با انگیزه‌های قوی برای سازندگان خودروهای برقی حفظ می‌شود، اما تنها 0.2 میلیون دستگاه فروش اضافی از این بخش جدید حاصل می‌شود. وسایل‌نقلیه الکتریکی به رکورد جدید 866 هزار و 853 دستگاه (+33.5%) رسیدند.

با نگاهی به عملکرد تولیدکنندگان برتر، هیرو همچنان در صدر قرار دارد و تا به امروز فروش داخلی 5.3 میلیون دستگاه (+ 6.4 درصد) داشته است. هیرو حکومت خود را به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ در سراسر جهان تثبیت کرده است.

در رتبه دوم هوندا با فروش 4.0 میلیونی (- 4.0 درصد) دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که در رتبه سوم تی‌وی‌اس موتور با رشد چشم‌گیر (+ 21.6 درصد) و با فروش 3.0 میلیونی درخشیده است که دلیل آن موفقیت تنها اسکوتر برقی تنها در خط تولید (آی‌کیوب با افزایش 255 درصد) و ریدر 125 (+151%) ایجاد شده است.

به نظر می‌رسد باجاج خودرو در جایگاه چهارم، پس از از دست دادن سال قبل، با 2.05 میلیون دستگاه و افزایش 22.0 درصدی، بهبودی عالی کسب کرده است.

رویال‌انفیلد با فروش 824 هزار و 983 دستگاه (+17.3٪) به رشد سریع خود ادامه می‌دهد و موفقیت جدید هانتر350 و رکورد جدید ثبت شده در تمام دوران در سطح جهانی را جشن می‌گیرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا