بررسى وضعیت صنعت موتورسیکلت فرانسه در دوران کرونا/ رهبرى یاماها در این کشور

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فعالیت تولیدکنندگان موتورسیکلت فرانسه به دلیل شیوع Covid19 کاهش یافت و فروش در مارس منفى ۵۲٫۲درصد و در ماه آوریل ۸۲٫۶٪ کاهش داشته است. فروش کل سال امسال، یکصد و هشتاد و نه هزار دستگاه (-۳۸٫۷٪) بوده است. اما سال۲۰۲۱ بهبود فوری را نشان می دهد.

چشم انداز بازار موتورسیکلت ۲۰۲۰

مسیر مثبت سال هاى اخیر هنوز در پایان ماه فوریه در فرانسه جای داشت. فروش سالانه بهمن ماه چهل هزار و ۴۶٣ دستگاه بوده که ۹٫۸درصد رشد داشته است.

متأسفانه ریسک مربوط به شیوع Covid19 در کشور توسط دولت دست کم گرفته شده است و اولین اقدامات فقط در اواسط ماه مارس با این خطر عمیق که انتشار مسری در سطح وسیع در سراسر کشور صورت گرفته باشد، انجام شد.

در واقع بیشترین فعالیت هاى تجاری در کشور مسدود شده است و فروشندگان موتورسیکلت تعطیل شده اند و احتمالاً باز شدن مجدد فعالیت های صنعتی و تجاری از ماه May آغاز می شود.

به عنوان سایر کشورهای اروپایی، دولت اعلام کرد آماده است تا تمام تلاش خود را برای مقابله با تأثیر منفی فعالیت اقتصادی انجام دهد، در حالی که اقدامات خاص باید تصویب شود.

در همین حال، در مارس فروش با چهارده هزار و ١٧٩ دستگاه (-۵۲٫۲٪) پایان یافت و در سه ماهه اول با پنجاه و چهار هزار و ۶۵٠ دستگاه (- ۱۷٫۸٪؜) و در ماه آوریل با تعطیلى تمام کارخانه ها و بیشتر نمایندگی ها پنج هزار و ٣۴٠ دستگاه (-۸۲٫۶٪) پایان یافت.

بازار موتورسیکلت در نیمه اول با کاهش ۵۱٫۵ درصدی در این دوره روبرو خواهد شد. بیش بینى مى شود فروش کامل سال یکصد و هشتاد و نه هزار دستگاه (-٣٨.٧٪)؜ باشد.

در سال ۲۰۱۹، پژو در بازار با رشد سریع برجسته بود

در دوره ٢٠١٧-٢٠١٨ بازار از ورود محدودیت های جدید اروپا برای تولید گازهای گلخانه ای متاثر شد که دلیل اصلی کاهش سال گذشته در تنظیم مقررات جدید انتشار اروپا، مرحله یورو ۴ است که در ژانویه سال ۲۰۱۸ معرفی شد. در ۲۰۱۷ بهترین سطح این دهه بود و دویست و هشتاد و پنج هزار و بیست و هفت دستگاه فروش داشت. در حالی که رقم سال ۲۰۱۸ دویست و شصت و شش هزار و ۶۵۶ دستگاه (-۶٫۴٪) کاهش یافت.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل فرانسه در سال ۲۰۱۹ میزان تقاضا برای خودروهای دوچرخ برجسته بود و رونق فروش ۱۵٫۷٪ بود و سیصد و هشت هزار و ۴٢٢ دستگاه موتورسیکلت فروخته شد که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ بود.

بخش اسکوتر ۵۰ سی سی مخصوص بچه ها بزرگترین افزایش را نشان داد، ۲۴٫۹٪ افزایش و امروز ۲۸٫۲٪ از بازار را نشان می دهد. در حالی که اسکوتر بالای ۵۰ سی سی افزایش ۵٫۹٪ و بخش موتورسیکلت ۱۱٫۷٪ را نشان می دهد.

با نگاهی به نسخه های مختلف، سریعترین بخش در حال رشد Supermoto با مثبت ١١۵٪؜ و پس از آن Touring با مثبت ٢٠.۵٪؜ و خیابانى (۱۶٫۶٪) است.

وسایل نقلیه برقی به سرعت در حال رشد است و در سال ۲۰۱۹ با ثبت شانزده هزار و ٩۶٢ دستگاه، با ۳۵ درصد رشد، رکورد تمام مدت را به خود اختصاص داد که نشان دهنده ترکیب ۵٫۵٪ در کل بازار است.

عرصه رقابتی

رهبرى یاماها با فروش سى و چهار هزار و ۶٣٢ دستگاه (+۲٫۸٪) در سال و ۱۱٫۳درصد سهم بازار را در اختیار دارد. هوندا نیز با فروش سى و سه هزار و بیست و دو دستگاه (+۱۴٫۸٪) و ۱۰٫۸درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

در رده سوم پیاجیو، صدرنشین بین متخصصین اسکوتر با فروش بیست و شش هزار و ٢۶٠ دستگاه (۳٫۱٪) جلوتر از پژو با فروش بیست هزار و ۵۵٢ دستگاه (+ ۴۰٫۷٪) است که البته پژو با یکی از بهترین عملکردهای رو به رشد یک سال فوق العاده را کسب کرد.

در جایگاه پنجم BMW، صدرنشین در بخش برند برتر با هفده هزار و ۵٧۴ دستگاه (۱۲٫۳٪) با غلبه بر کاوازاکی، ششم است که کاواساکى فروش چهارده هزار و بیست و چهار دستگاهى (+ ۱۵٫۰٪) را داشته است. در جایگاه هفتم نیز کیمکو با نه هزار و ۵٧٣ دستگاه (۵/۵٪) و پس از آن SYM با نه هزار و ٢٠۴ دستگاه (+ ۲۱٫۴٪) و هارلی دیویدسون با نه هزار و هشتاد و هشت دستگاه (-۰٫۶٪) قرار دارند.

در میان سریعترین مارک های در حال رشد، آپریلیا (۵۹٪ +) و سازنده برق چینی NIU حدود (+۲۴۲٪) وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا