سونامی موتورسواری در تهران

تردد موتورسیکلت در تهران به وضوح بیشتر شده است، موتورهایی که در خیابان‌ها لایی می‌کشند، از پیاده رو عبور می‌کنند، پلاکشان مخدوش است، در بزرگراه‌ها وارد لاین سرعت می‌شوند و چراغ قرمز برایشان معنی ندارد. این وسط گرانی ماشین و ترافیک هم باعث شده گرایش مردم به این وسیله نقلیه خطرناک زیاد شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،سیدمحمد فخار: هر شبکه تلویزیونی را که تماشا می‌کنیم، دارد تبلیغ فروش ویژه‌ای برای این وسیله نقلیه می‌کند. تابلوهای شهری را قبضه کرده‌اند. حتی فروشگاه‌های بزرگ شهر که پیش از این به عرصه خوراک و پوشاک شهره بودند هم، بخش مخصوصی برای فروش این وسیله ایجاد کرده‌اند. این جدا از فروشگاه‌های تخصصی عرضه آنهاست که مثل قارچ در شهر روییده و پشت شیشه، مدل‌های رنگارنگش را عرضه می‌کنند. شهر، شهر موتورسیکلت‌هاست!

گرانی ماشین طی این سال‌ها از یک سو و تبلیغات دائم و رنگارنگ فروش موتور با شرایط ویژه و اقساطی باعث شده که گرایش مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان به خرید موتورسیکلت افزایش یابد؛ وسیله خطرناکی که طبق آمار و اعداد، اسباب جان باختن بسیاری از همین افراد است؛ رانندگانی که دائم لایی می‌کشند، چراغ قرمز را رد می‌کنند و با سرعت در معابر آزادراهی تردد دارند.
شمار موتورسیکلت‌های موجود در ایران عددی حدود ۱۲میلیون دستگاه است که طبق آمار راهنمایی و رانندگی ۴.۳میلیون آن در تهران تردد دارند. این وسایل نقلیه که در اصل برای سفرهای کوتاه ساخته شده‌اند به‌علت سرعت بالا، سطح اتکای کم و آلودگی‌های متعددی که ایجاد کرده‌اند، مشکلات بسیاری برای شهرها به همراه دارند و شرایط عجیبی را رقم زده‌اند که در تهران شرایط عجیب‌تر هم می‌شود. از هر ۳موتورسیکلت ایرانی یکی از آنها در تهران تردد دارد و یک موتورسیکلت به ازای هر دو تهرانی! عجیب‌تر اینکه ۸۰درصد تردد موتورسیکلت‌های تهران در مناطق ۱۱ و ۱۲ رخ می‌دهد. تمرکز جمعیت اصلی موتورسواران تهرانی در معابر مرکزی شهر موجب شده بسیاری از حوادث رانندگی جرحی و فوتی نیز در این بخش از شهر رقم بخورد.

منبع
همشهری آنلاین

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا