مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بیمه بدنه موتورسیکلت در راه است

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شهروند آنلاین، براساس آماری که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرده، موتورسیکلت‌ها در ۴۰‌درصد تصادفات درون‌شهری نقش دارند، به‌گونه‌ای که در‌ سال ۹۵ این وسیله نقلیه در حدود ۵۸‌هزار فقره از تصادفات حضور داشته است.
فرهاد عظیمی، یکی از کارشناسان فعال در صنعت بیمه در این‌باره به شهروندآنلاین می‌گوید: «درکشورهای دنیا صدور بیمه بدنه برای موتورسیکلت یک امر رایج و معمول است اما حالا که بهای موتورسیکلت در ایران بالا رفته و بسیاری خواهان دریافت چنین نوع خدماتی هستند، برخی از شرکت‌های بیمه‌ای درصدد تدوین شیوه‌نامه‌ای برای پوشش این نوع بیمه هستند».
این کارشناس صنعت بیمه در رابطه با چگونگی محاسبه حق بیمه بدنه موتورسیکلت به زبان ساده گفت: «فرض را بر این بگذارید که سالی هزار دستگاه موتورسیکلت به ارزش یک‌میلیون تومان دزدیده شود و تعداد موتورسیکلت‌های موجود در بازار را حدود 20‌هزار دستگاه درنظر بگیریم. برای محاسبه حق بیمه باید یک‌میلیارد تومان را تقسیم بر 20‌هزار کنیم تا حق بیمه دریافتی بدنه مشخص شود».
البته آنگونه که این مقام مسئول در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای می‌گوید: «به دلیل راحتی سرقت این وسیله به‌طور قطع در قدم اول پوشش ریسک سرقت موتورسیکلت در اولویت شرکت‌های بیمه‌ای نخواهد بود».

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا