مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فروش ناموفق کاوازاکی در سال 2023

عملکرد فروش جهانی کاوازاکی ناامیدکننده است. روند فروش در سال 2023 تقریباً ثابت است و در پایان سال با 483 هزار و 461 دستگاه فروش (+1.0٪) به پایان رسید، اگرچه رشد قوی در اروپا به‌دست آمده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کاوازاکی به‌عنوان سازنده موتورسیکلت ژاپنی متخصص در خودروهای مسابقه‌ای شناخته شده است و بیشتر فروش از این بخش از بازار حاصل می‌شود و در کشورهای معدودی، موتورسیکلت‌های ساخت هند را با نام تجاری خود توزیع می‌کنند. فروش جهانی دوچرخ کاوازاکی در سال 2019 با 590 هزار و 588 دستگاه به رکورد بی‌سابقه‌ای رسید، و در دو سال بعد به‌دلیل کاهش بازار جهانی تحت تأثیر کووید19 کاهش یافت. در سال 2022 فروش نسبتاً بهبود یافت، اما در سال 2023 روند فروش تقریباً ثابت بود.

در حالی که فروش در اروپای غربی (+21.0٪)، اروپای شرقی (+16.4٪) به سرعت در حال رشد است، در منطقه هندی (هند، پاکستان، بنگلادش و دیگران) (+6.9٪)، و در بقیه جهان سرعت کمتری دارد و در آمریکای شمالی (+4.7٪)، در آسه‌آن (-0.6٪) و در ژاپن (-10.6٪) و در کره جنوبی (-41٪) منفی است.

موتورسیکلت‌های کاوازاکی بخشی از صنایع سنگین کاوازاکی است، شرکتی که در سال 1878 در یک کارخانه کشتی‌سازی متولد شد. از زمان ادغام آن‌ها با “Meguro” در سال 1963، این شرکت شروع به ساخت موتورسیکلت‌های با کارایی بالا کرد و امروزه در صنایع هوافضا، تجهیزات صنعتی، خودروسازی (بخش‌های ریلی، هوایی، دریایی)، حمل‌ونقل و صنعت انرژی نیز فعال هستند.

موتورسیکلت‌های ساخته شده توسط کاوازاکی در سرتاسر جهان به‌دلیل دوچرخ‌های ورزشی رنگ سبز خود شناخته شده هستند، آن‌ها اکنون یک برند نمادین با سنت طولانی مدت دوچرخ‌های استثنایی هستند.

آن‌ها در ژاپن، ایالات متحده آمریکا، فیلیپین، هند، اندونزی، بنگلادش و تایلند امکانات تولید دارند.


آمار فروش جهانی موتورسیکلت‌های هوندا در سال ۲۰۲۳ اعلام شد

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا