بررسی بازار موتورسیکلت ژاپن در سال 2023
بازار موتورسیکلتهای ژاپنی نسبتاً مثبت است. این بازار امسال، افزایش کمی را در نیمه اول (+1%) تجربه کرد و در نیمه دوم، بازار در برابر هرگونه محرک انعطافپذیر بود. سپس بعد از نه ماه اول، فروش به 370 هزار دستگاه (+0.2٪) رسید.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلتهای داخلی ژاپن هجدهمین بازار بزرگ در جهان است که از سالها قبل حاکمیت بازار پیشرو را که از دهه 70 قرن گذشته بهدست آورده بود، از دست داده است.
امروزه استفاده از موتورسیکلت و اسکوتر در ژاپن به بخش کوچکی از جمعیت محدود شده است، زیرا وسایل رفت و آمد جایگزین ترجیح داده میشود. با این حال، علاقهمندان دوچرخ هنوز در کشور وجود دارند و هر سال، وسایلنقلیه جدید فروخته شده حدود 400 هزار دستگاه است.
اخیراً بازار تقریباً باثبات بوده است. قابل ذکر است که کمترین سطح فروش در 60 سال گذشته در سال 2019 بهدست آمده است.
بازار دوباره در سال 2021 بیش از 0.4 میلیون دستگاه بود، اما هم در سال 2022 و هم در سال 2023 ثابت است.
بازار با افزایش بخش اسکوتر (+3.3٪) تغذیه میشود در حالی که بخش موتورسیکلت کاهش یافته است (-3.9٪).
بخش اسکوترها با فروش الکتریک ال یک (+57.6٪) و الکتریک ال سه (+47.5٪) افزایش یافته است.
با نگاهی به تولیدکنندگان برتر، هوندا افزایش فروش 3.6 درصدی را گزارش کرد، در حالی که سوزوکی (2.3-%) افت داشت، یاماها (6.3-%) و کاوازاکی به شدت (-12.7%) کاهش داشت.
بهدنبال رکورد ثبت شده در سال گذشته، هارلی دیویدسون 7.5 درصد کاهش یافت و در حال معرفی X350 و X500 جدید ساخت چین است.
انتهای پیام/