درباره اعمال قانون با ۱۲۶ هزار موتورسیکلت پلاک مخدوش در پایتخت

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران از برخورد با پوشش و مخدوشی پلاک ۱۲۶ هزار موتورسیکلت از اول سال تا به حال خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از صدا و سیما، سرهنگ طریقت گفت: تخلفاتی، چون تردد در خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز تخلافاتی بسیار خطرناک هستند که می‌تواند جان موتورسواران را به خطر بیاندازند. 
وی افزود: یکی دیگر از انواع تخلفات، تخلفات پلاک می‌باشد که فراوانی زیادی نیز دارد و بیشتر به ناخوانا بودن پلاک، پوشش پلاک و مخدوشی پلاک می‌باشد که موتروسواران به جهت تخلفاتی که قصد انجام آنرا دارند این کار را انجام می‌دهند. 
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران ادامه داد: مطابق ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات، پلیس راهور تهران بزرگ با تخلفات موتروسواران برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهد. 
سرهنگ طریقت افزود: در همین راستا و از ۷ آذر ماه تاکنون طرح رفع اثر پوشش پلاک در سطح شهر تهران با تدابیر رییس پلیس راهور تهران بزرگ شروع شده و بازخورد بسیار خوبی را نیز شاهد بوده ایم. 
وی گفت: وقتی همکاران بنده به کمک تیم‌های پلیس پیشگیری و آگاهی وشهرداری تهران که طرح این رفع اثر را انجام می‌دادند، خیلی از کسبه و شهروندانی که این اقدام پلیس را مشاهده می‌کردند خوشحال بودند و استقبال داشتند. 
وی گفت: از تاریخ اجرای طرح از ۷ آذر تاکنون ۱۶ هزار پلاک موتور سیکلت در محل رفع اثر پلاک گردیده و پلاک آنان خوانا و برای پلیس خوانا شده است. 
سرهنگ طریقت گفت: از ابتدای سال جاری نیز بیش از ۱۲۶ هزار موتورسیکلت که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند اعمال قانون شده اند. 
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: این طرح در مناطق مرکزی بویژه در منطقه ۱۲ اجرا شد که ابتدا با رویکرد آموزشی بود و حتی جریمه و اعمال قانون هم در وحله اول نداشتیم و در نهایت مدام این طرح انجام شد و الان هم رفع اثر صورت می‌گیرد.
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره عدم استفاده از کلاه ایمنی موتور سواران هم گفت: موتورسیکلت وسیله‌ای ناپایدار و غیر ایمن است و کلاه ایمنی می‌تواند از آنان در برابر تصادفات محافظت نماید در بررسی‌هایی که از تخلفات موتورسواران شهر تهران از جامعه آماری کسب کردیم نشان می‌دهد که بیشترین تخلفی که موتروسواران انجام می‌دهند، عدم استفاده از کلاه ایمنی می‌باشد.

پایان پیام/

منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا