انجام تفاهم‌نامه خرید ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در سفر شهردار تهران به چین

در جلسه امروز شورای شهر تهران به موضوعات مختلفی از جمله قرارداد خرید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی از چین و … پرداخته شد.

به گزارش موتورسیکلت‌نیوز به نقل از تسنیم، یکصدوهشتادوهفتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران‌ آغاز شد.

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه به سفر شهردار تهران  و هیئت همراه به چین اشاره کرد و گفت: این سفر همراه با دستاوردهای متعددی بوده که مردم شهر تهران از این دستاوردها بهره‌مند خواهند شد؛ سفری مؤثر که برخی از ابعاد آن کمتر مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مترو، ترافیک و‌ آلودگی را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: مطلوبیت توسعه واگن‌ها یک موضوعی است که می‌تواند رضایتمندی شهروندان را در پی داشته باشد که در این سفر آغاز ساخت 791 واگن با حضور شهردار تهران کلید خورد؛ همچنین در این سفر شاهد کاهش زمان ورود واگن‌های مترو به پایتخت بودیم.

پیرهادی با اشاره به اینکه تعداد مسافران سال 1400 بالغ بر 380 میلیون نفر و در سال 1401،‌ 409 میلیون اعلام شده است، گفت: آمارها نشان‌دهنده افزایش 33 درصدی در قالب تعداد مسافران مترو بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه 492 میلیون سفر در سال 1400 و 664 میلیون سفر در سال 1401 در مترو به ثبت رسیده است، تصریح کرد: به ازای هر سفر در مترو 22 سنت در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود که این تعداد سفر معادل 7 هزار میلیارد تومان است.

پیرهادی تصریح کرد: صرفه‌جویی در هزینه بهداشتی ناشی از آلودگی هوا بیش از 600 میلیارد تومان و هزینه صرفه‌جویی ناشی از استهلاک خودروها 4 هزار میلیارد تومان است. همچنین صرفه‌جویی ناشی از کاهش خسارت تصادفات یک هزار و 700 میلیارد تومان است و در مجموع هزینه صرفه‌جویی 7 هزار و 600 میلیارد تومان و با احتساب صرفه‌جویی در مصرف سوخت بیش از 15 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف 791 واگن در سفر زاکانی به چین گفت: در این سفر همچنین تفاهمنامه‌ای برای خرید هزار دستگاه اتوبوس برقی منعقد شده است و تفاهمنامه خوب برای خرید 10 هزار تاکسی منعقد شده که تا دو ماه دیگر به قرارداد تبدیل خواهد شد. همچنین تفاهمنامه‌ای برای خرید 100 هزار موتورسیکلت انجام شد که به‌زودی نیز این تفاهمنامه به قرارداد تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع
تسنیم

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا