مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل گروه بهمن: وسایل‌نقلیه برقی یک «باید» است و نه یک «انتخاب»

بیوک علیمرادلو: برای ورود به حوزه‌ خودروهای برقی در کشور تا حدودی دیر شده اما باید به سرعت این اقدام صورت بگیرد. در تمام کشورهای پیشرفته، برای قدرتمند شدن در یک حوزه جهش تکنولوژیکی صورت گرفته و ایران هم باید همین کار را کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بیوک علیمرادلو در پاسخ به سوال خبرنگار عصر خودرو (آیا صنعت خودرو ما به بلوغی رسیده‌ که ما به سمت خودروهای برقی برویم؟) گفت: معتقدم که ما دیر کردیم. در زمانی کشورها از لحاظ تکنولوژی کشورهای دیگر را می‌گیرند که از جهش تکنولوژی استفاده می‌کنند. خودرو برقی فرصت را برای ما ایجاد کرده اگر از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: ما جوانان با استعداد بسیاری داریم. امثال من شاید بگویند ما نمی‌توانیم باتری تولید کنیم ولی آن‌ها می‌توانند تولید کنند. ما در بازار بحث زیرساخت، مسائل تولیدی، سرمایه‌گذاری و…مشکلات داریم ولی بالاخره باید از یکجایی شروع کنیم. البته مشکلات ما فقط در خودرو برقی نیست. ما یکی از بحث‌هایی که داریم راندمان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی است که بسیار پایین است.

مدیرعامل گروه بهمن عنوان کرد: برق از لحاظ راندمان نسبت به سوخت‌های فسیلی بهتر است.

وی افزود: ما در داخل خود خودرو باید یک نیروگاه برقی ایجاد کنیم و با انرژی که از هیدروژن می‌گیریم بتوانیم برق را تولید کنیم و این غایتی است که باید ایجاد شود. چون هیدروژن در کره زمین و محیط ما فراوان است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم و باید به آن برسیم. چرا ایران امروز در پهباد خوب است؟ سوال را جواب دهید به این هم می‌رسید. لیپ تکنولوژی را یادتان نرود، اگر ما رفته بودیم دنبال فانتوم بسازیم امروز جایی که هستیم نبودیم. پس می‌شود این کار را کرد.

علیمرادلو اظهار کرد: خودروسازان بین‌المللی در حوزه برقی به این نتیجه رسیده‌اند که خیلی از عواملشان را خودشان تولید کنند. تسلا تمام شارژرها را خودش تولید می‌کند در صورتی که کار تسلا خودروسازی است و نه شارژرسازی.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
عصر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا