کاوازاکی: اولین موتورسیکلت‌های الکتریکی ما آماده است/ آیا کند بودن موتورسیکلت‌سازان ژاپنی در برقی‌سازی به‌خاطر سود محصولات بنزینی است؟

ما اولین بار در مورد دوچرخه‌های خیابانی الکتریکی آینده کاوازاکی در سال گذشته در نمایشگاه موتورسیکلت ایکما میلان 2022 مطلع شدیم و اکنون به‌نظر می‌رسد که این دو موتورسیکلت برقی آماده‌اند تا وارد بازار شوند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، همان‌طور که توسط رسانه‌های خارجی دیگر گزارش شده است، این جفت مدل الکتریکی در استرالیا آغاز به کار کرده است. با توجه به پرونده‌های تاییدیه نوع، دو مدل موتورسیکلت برقی نام‌های (Ninja e-1 و Z e-1) را دریافت کرده‌اند.

به‌نظر می رسد این دوچرخ‌ها از قالب مشابهی با همتایان بنزینی 400 سی‌سی خود یعنی نینجا400 و Z400 استفاده می‌کنند. با این حال، به‌نظر می‌رسد چرخ‌ها و ترمزها از نینجا300 و Z300 با قدرت کمی پایین‌تر الهام گرفته شده‌اند.

زمانی که کاوازاکی سال گذشته این دوچرخ‌ها را معرفی کرد، انتظار می‌رفت که قدرت آن 11 کیلووات (14.75 اسب بخار) باشد. اما پرونده‌های تصدیق برای نسخه استرالیایی قدرت را 9 کیلو وات (12 اسب بخار) ذکر می‌کنند.

طبق پرونده‌ها، وزن‌ها برای مدل (Z e-1) 135 کیلوگرم (298 پوند) و برای (Ninja e-1) 140 کیلوگرم (309 پوند) ذکر شده است. با این حال، مشخص نیست که آیا این شامل دو باتری قابل جابه‌جایی است که کاوازاکی قبلاً گفته بود که دوچرخ‌ها را تغذیه می‌کنند یا خیر. این شرکت گفته است که دو باتری 12 کیلوگرمی (26 پوند) دوچرخ‌ها را تغذیه می‌کند و برای شارژ قابل جابه‌جایی است. آن‌ها با هم به 3 کیلووات ساعت خواهند رسید.

این یک باتری نسبتاً کوچک برای یک موتورسیکلت الکتریکی است، احتمالاً به این معنی است که این موتورسیکلت‌ها با محدودیت برد در شهر و سرعت حداکثر محدود مواجه خواهند شد.

گروه بزرگ تولیدکنندگان موتورسیکلت در ژاپن، که شامل کاواساکی، هوندا، یاماها و سوزوکی می‌شود، تاریخچه‌ای داشته‌اند که در زمینه توسعه موتورسیکلت‌های برقی قدم‌های کند برمی‌دارند. هر یک از این شرکت‌ها نمونه‌هایی از پیشرفت با نمونه‌های آزمایشی نشان داده‌اند، اما هیچ‌کدام تا به حال به تجاری‌سازی یک موتورسیکلت برقی تمام اندازه خارج از اسکوترهای برقی کوچک نرسیده‌اند.

در مقام مقایسه، شرکت‌های آمریکایی مانند “زیرو موتورسایکل” موتورسیکلت‌های برقی را برای بیش از یک دهه فروخته‌اند و شرکت‌های قدیمی مانند هارلی دیویدسون (و شرکت فرعی آن لایووایر) نزدیک به نیم دهه فروش موتورسیکلت‌های برقی را در اختیار دارند. تولیدکننده موتورسیکلت برقی ایتالیایی “انرژیکا” نیز نزدیک به یک دهه فروش دارد و با دوچرخ‌های اسپرت سطح بالایی مانند دوکاتی رقابت می‌کند.

موتورسیکلت‌های مذکور، همگی از باتری‌های حداقل ۱۴ کیلووات‌ساعت استفاده می‌کنند، این به این معناست که موتورسیکلت‌های برقی کاواساکی با ظرفیت ۳ کیلووات‌ساعت ممکن است با کارایی باتری و موتوری کمتر نسبت به رقبای آمریکایی و ایتالیایی خود مواجه شوند.

انتهای پیام/

خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Electrek

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا