شرکت موتور برقی آفریقایی «اسپیرو» 63 میلیون دلار منابع مالی برای گسترش بین‌المللی خود جذب کرد/ استفاده از زنان برای تولید موتورسیکلت الکتریکی

آخرین باری که از استارت‌آپ موتورسیکلت برقی آفریقایی “اسپیرو” شنیدیم، این شرکت قصد داشت 140 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در اوگاندا عرضه کند. اکنون “اسپیرو” به‌دلیل تأمین منابع مالی جدید، برنامه دارد تعداد بیشتری موتورسیکلت و ایستگاه‌های تعویض باتری را در جاده‌ها قرار دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این شرکت به تازگی با همکاری شرکت سوسیته ژنرال (Societe Generale) و گارانتکو (GuarantCo) که بخشی از گروه توسعه زیرساخت خصوصی (PIDG) است، حدود ۶۳ میلیون دلار آمریکایی تأمین منابع مالی کرده است.

منابع مالی به “اسپیرو” اجازه می‌دهد تا به‌طور قابل توجهی از ناوگان موتورسیکلت‌های برقی خود و همچنین باتری‌های قابل تعویض و ایستگاه‌های تعویض طراحی شده برای افزایش کاربردی‌تر شدن این موتورسیکلت‌ها برای رانندگان محلی، گسترش یابد. برنامه‌های گسترش به‌طور عمده در کشورهای آفریقایی (بنین و توگو) اجرا خواهد شد.

موتورسیکلت برقی آفریقا در حال جهش در بسیاری از نقاط جهان است، با شرکت هایی مانند “اسپیرو”، “روم” و “زمبو” که موتورسیکلت‌های برقی با قابلیت تعویض باتری را ارائه می‌دهند که به‌صورت محلی برای اسکوترهای موتوری تاکسی (بودا بودا) ساخته می‌شوند.

من اخیراً فرصتی داشتم تا با مدیرعامل شرکت “اسپیرو”، جولز سیمان، صحبت کنم که درباره‌ی برنامه‌های رشد شرکت با من صحبت کرد.

همان‌طور که سایمن اخیراً توضیح داد: «این تأمین مالی مهم از طریق سوسیته ژنرال و گارانتکو به ما اجازه می‌دهد که تعهد خود را به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (کربن‌زدایی) در حمل‌ونقل افزایش دهیم. با افزودن حداقل 15 هزار و 700 دستگاه موتورسیکلت برقی تمیز، بیش از 31 هزار و 400 دستگاه باتری برقی و بیش از 1,000 ایستگاه تعویض به ناوگان فعلی خود، انتظار داریم که انتشارات گازهای گلخانه‌ای را به‌طرز چشمگیری کاهش دهیم. علاوه‌براین، ین سرمایه گذاری به ما امکان می دهد مشاغل عملیاتی، نگهداری و پشتیبانی فنی متعددی را ایجاد کنیم و اشتغال محلی را با تمرکز قوی بر فراگیری جنسیتی تقویت کنیم».

این شرکت انتظار دارد که با نصب ایستگاه‌های شارژ/سوآپ جدید صدها شغل در منطقه ایجاد کند، همچنین هزاران شغل جدید مرتبط با نقش‌های عملیاتی و تعمیراتی ایجاد کند. اسپیرو می‌گوید که قصد دارد حداقل 30 درصد از این نقش‌ها را زنان ایفا کنند و «برنامه‌های فنی و رهبری را برای افزایش مهارت‌های آن‌ها ارائه می‌کند».

مشارکت زنان در تولید موتورسیکلت‌های برقی روند رو به رشدی داشته است، به‌طوری که شرکت‌هایی مانند «Ola» آموزش‌های گسترده‌ای را برای پر کردن کارخانه‌های موتورسیکلت الکتریکی خود با کارگران زن ارائه می‌دهند.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Electrek

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا