مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برنامه «منچستر» برای کاهش ترافیک و ترویج تردد سبز

منچستر انگلستان با حمایت صندوق سفر فعال دولت بریتانیا از طرح‎ محیط امن‌تر برای عابران‌پیاده و دوچرخه‌سواران در مرکز شهر منچستر رونمایی کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، جدیدترین پیشرفت‌ها در مرکز شهر منچستر بر افزایش ایمنی عابران‌پیاده و دوچرخه‌سواران، با پیاده‌سازی برنامه‌هایی برای بهبود شبکه‌های جاده‌ای و زهکشی پایدار تمرکز دارد. هدف از این استراتژی حمل‌ونقل، جایگزینی ۹۰ درصد از شیوه‌های تردد به مرکز شهر در ساعات اوج شلوغی صبح، با شیوه‌های سفر فعال هم‌چون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری یا بهره‌گیری از وسایل حمل‌ونقل عمومی تا سال ۲۰۴۰ است.

پیشنهادهای ارائه‌شده برای بهبود شبکه جاده‌ای داخلی مرکز شهر منچستر در راستای دستیابی به این هدف نهایی شده و قرار است عملیات اجرایی شدن آن‌ها در تابستان ۲۰۲۳ آغاز شود. تغییرات برنامه‌ریزی شده شامل چندین عنصر کلیدی است که شامل ایجاد تقاطع‌های جدید، هماهنگی خطوط اتوبوس و دوچرخه‌سواری به‌منظور بهبود امنیت مسافران حمل‌ونقل عمومی و پیشگیری از برخورد آن‌ها با دوچرخه‌ها، ایجاد زهکشی‌های پایدار در قالب باغ‌ها و باغچه‌های بارانی در خیابان‌ها، افزایش شعاع تقاطع‌های موجود برای کاهش سرعت وسایل‌نقلیه، افزودن خطوط عابرپیاده و چراغ‌های ضد نم و غبار به محیط، انتقال ایستگاه‌های اتوبوس به مکان‌های بهینه‌تر و ایجاد پارکینگ‌های اضافی برای توان‌خواهان می‌شود.

بودجه این پروژه‌ها از محل صندوق سفر فعال دولت بریتانیا تأمین خواهد شد که یک ابتکار دولتی با هدف حمایت از شوراهای محلی برای ایجاد مسیرهای سفر ایمن‌تر و راحت‌تر برای عموم ساکنان و بازدیدکنندگان شهر است. هدف از تأسیس این صندوق در ابتدا دستیابی به اهدافی کلیدی هم‌چون تشویق افراد بیشتر به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مرکز شهر، ایجاد مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بهم‌پیوسته، کاهش تراکم ترافیک شهر مطابق با چشم‌انداز زیست‌محیطی ۲۰۴۰، به‌حداقل رساندن خطر تصادفات جاده‌ای و ارائه مزایای مرتبط با مسائل بهداشتی، زیست محیطی و حمل‌ونقلی به بخش عمده‌ای از ساکنان جامعه بود که تاکنون گام‌های موفقی در این زمینه برداشته است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا