مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر بیمه‌ سینا: تمایل خانم‌ها به استفاده از موتورسیکلت بازار بزرگ‌تری پیش روی این وسیله‌نقلیه قرار داده است

مدیر بیمه‌های خودرو بیمه سینا اظهار کرد: تغییر فرهنگ استفاده از موتورها، همچنین تمایل خانم ها به موتورسواری که البته هنوز موانع قانونی در این زمینه وجود دارد نیز در کنار مدل‌های جدید موتور سیکلت ها بازار بزرگتری پیش روی این وسیله نقلیه قرارداده است. همچنین ورود موتورسیکلت‌های برقی را هم باید یک تحول جدی و تغییر بزرگ در جامعه موتورسواران و در نتیجه آن صنعت بیمه در این بخش بدانیم؛ تاکنون این بازار نادیده گرفته شده است که نیاز به فعالیت بیشتری دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، آمار دقیقی از تعداد موتورسیکلت‌های موجود در کشور وجود ندارد اما چندروز پیش مهدی قمصریان، مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، خبر از تردد حدود بیش از۱۱.۵ میلیون موتورسوار در مسیرهای خیابانی و جاده‌ای کشور داد و گفت که از این میان تنها ۱.۵ میلیون یعنی ۱۳ درصد موتورسواران دارای بیمه نامه هستند.

با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان درباره تعداد موتورسیکلت‌های موجود در کشور و میزان صدور بیمه نامه در این حوزه، تعداد قابل توجهی از موتورسواران بدون بیمه‌نامه رانندگی می‌کنند که این موضوع خطرات و خسارات زیادی را می تواند برای موتورسوار در پی داشته باشد.

رسول صالحی، مدیر بیمه نامه های خودرو بیمه سینا در پاسخ به سوال اقتصاد ۱۰۰، مبنی بر اینکه یکی از چالش های صنعت بیمه در حال حاضر عدم پوشش موتورسیکلت‌هاست که ریسکهای بالا و قیمتهای پایینی دارند و کسانیکه از آنها استفاده می کنند اکثرا دانش بیمه ای کافی ندارند و همچنین ابزار کار است و فرسودگی زیادی به همراه دارد، صنعت بیمه چرا نتوانسته در دو دهه گذشته برای این چالش پاسخ جدی ارائه دهد؟ اظهار کرد: وظیفه صنعت بیمه این نیست که ورود کند. صنعت بیمه ساختاری را ایجاد کرده که بعد از حادثه و مشکل ورود کند و جبران خسارت کند. صنعت بیمه امکاناتی را ایجاد کرده است که موتورسواران می‌توانند از آنها استفاده کنند اگر موتورسوار رغبتی برای استفاده از بیمه ندارد، موضوع حاکمیتی است. اینکه این قشر تمایلی به بیمه کردن ندارند به صنعت بیمه برنمی‌گردد. چرا تاکسی ها، تاکسی اینترنتی و رانندگان آژانس این دید را ندارند، آنها خودشان به سراغ بیمه می‌روند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
اقتصاد 100نقدینه
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا