مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ناهید عسگری: رعایت قوانین محیط زیست، ضرورتی منطقی و ارزش‌محور است

دبیر اجرایی هفته محیط زیست کاشان گفت: فعالیت‌های انسان مهم‌ترین عامل آسیب به محیط زیست است و بر این اساس توجه و رعایت استانداردها و قانون‌های محیط زیست، یک ضرورت منطقی، اخلاقی و ارزش‌محور است که می‌تواند حیات انسان و جهان را تضمین کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، ناهید عسگری اظهار کرد: محیط زیست، همه آن چیزی است که باعث حفظ حیات انسان می‌شود و فراهم  کردن زمینه‌های مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان می‌تواند عامل موثری برای بهبود وضعیت محیط زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار باشد.

 وی تاکید کرد: یکی از چالش‌های انسان برای حفظ محیط زیست، موضوع مدیریت پسماند است که تحقق آن نیازمند آگاه سازی، آموزش و فرهنگ سازی شهروندان است که باید مورد توجه جدی و همگانی قرار بگیرد.

دبیر اجرایی هفته محیط زیست کاشان تصریح کرد: استفاده مفرط از مواد پلاستیکی و به خصوص کیسه‌های پلاستیکی یکی از مهمترین عوامل آسیب زیست محیطی است و براین اساس، هفته محیط زیست در سال جاری با شعار «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کارشناس آموزش اداره حفاظت محیط زیست کاشان، گفت: ما باید تلاش کنیم که کیسه‌های پلاستیکی بیش از این، منابع آب و خاک کشور را آلوده نکند و فضای شهرها و روستاهای ما را زشت جلوه ندهند که زنان جامعه به عنوان مدیران خانواده نقش مؤثری برای آموزش الگوهای صحیح و کاهش تولید پسماند دارند.

وی افزود: افزایش و گسترش مشارکت‌های مردمی و ایجاد حساسیت‌های اجتماعی در کنار برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان، می‌تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات محیط زیست شهری داشته باشد که با این هدف، خانه‌های محیط زیست در کاشان، آزران و برزک راه اندازی می‌شود.

 دبیر اجرایی هفته محیط زیست کاشان اظهار کرد: افزایش آگاهی زنان نقش مهمی در تغییر الگوی مصرف و درنتیجه کاهش پسماند داشته  و می‌تواند سواد زیست محیطی را به نسل‌های آینده منتقل کند و براین اساس برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهر مشکات و روستاهای بخش برزک از جمله برنامه‌های هفته محیط زیست در کاشان است.

عسگری گفت: پاکسازی ورودی شهرهای گردشگری برزک، قمصر و نیاسر از دیگر برنامه‌هایی است که با مشارکت هیئت‌های کوهنوردی و دوچرخه سواری کاشان و تشکل‌های مردم نهاد با هدف تقویت دانش و آگاهی‌افزایی مردم با استفاده از نفوذ اجتماعی و مشارکت گروه‌های مرجع در کاشان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت دانش آموزان در برنامه‌های زیست محیطی تصریح کرد: طرح‌های محیط یار و همیار محیط بان از سال ۱۳۸۵ در مدارس شهرستان کاشان اجرا می‌شود و ۲۲ هزار دانش آموز در این برنامه‌ها شرکت کرده‌اند که تجلیل از فعالان این حوزه در هفته محیط زیست کاشان برگزار خواهد شد.

وی گفت: محیط بانان به عنوان بازوان اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسداری و کنترل عرصه‌های محیط زیست و حیات وحش نقش موثری دارند که قدردانی از ۱۰ محیط‌بان از دیگر برنامه های هفته محیط زیست در کاشان است.

عسگری افزود: تشکل همیاران محیط زیست مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی و ماده شش قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست با هدف جلب همکاری افتخاری شهروندان با سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند که از شش نفر از این همیاران در هفته محیط زیست تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا