مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چند نکته درباره استاندارد کلاه ایمنی موتورسیکلت‌ها در آمریکا

اگر در اطراف آتلانتا یا سایر نقاط جورجیا سوار موتورسیکلت می‌شوید، همیشه باید از کلاه ایمنی استفاده کنید. در حالی که از شما در برابر هر آسیبی محافظت نمی‌کند، اما می‌تواند در جلوگیری از عواقب جدی‌تر، از جمله مرگ، مفید باشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، آیا اگر با موتورسیکلت خود تصادف کنید کلاه ایمنی شما می‌شکند؟ هنینگسن، وکیل تصادفات موتورسیکلت، توصیه می‌کند برای یافتن پاسخ بیشتر به خراش‌ها و فرورفتگی‌های سطحی بیرونی کلاه ایمنی نگاه کنید.

قوانین کلاه ایمنی موتورسیکلت جورجیا

در ایالت جورجیا، قانون اجباری کلاه ایمنی موتورسیکلت در سال 1969 تصویب شد و از آن زمان تاکنون اجرا شده است. این بدان معناست که هر کسی که موتورسیکلت‌سوار است یا کار می‌کند باید کلاه ایمنی داشته باشد.

کلاه ایمنی که می‌پوشید باید مطابق با استانداردهای وزارت حمل‌ونقل باشد که در استاندارد فدرال ایمنی خودروهای موتوری 218 به تفصیل آمده است. در اینجا، نحوه ارزیابی عملکرد کلاه ایمنی را خواهید دید. از آنجایی که کلاه ایمنی موتورسیکلت می‌تواند صدمات جدی و کشنده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، برای همه افراد موتورسیکلت مهم است که از کلاه ایمنی استفاده کنند.

تست‌هایی که عملکرد کلاه ایمنی موتورسیکلت را ارزیابی می‌کنند

هنگامی که در جورجیا کار می‌کنید یا موتورسیکلت می‌رانید، به کلاه ایمنی مطابق با DOT نیاز دارید. کلاه‌هایی که مطابقت دارند باید سه تست عملکرد را پشت سر بگذارند.

  1. تست جذب انرژی تضمین می‌کند که کلاه ایمنی می‌تواند حداقل سطح انرژی را در هنگام برخورد با اجسام سخت و ثابت مانند جاده جذب کند.
  2. کلاه ایمنی موتورسیکلت نیز باید تست نفوذ را پشت سر بگذارد.
  3. تست ماندگاری استحکام بند چانه و سایر اجزای نگهدارنده را بررسی می‌کند. این برای تعیین این است که می‌تواند در برابر نیرویی، مانند نوعی که ممکن است در تصادف موتورسیکلت رخ دهد، مقاومت کند و از سر کاربر سر نخورد.

همیشه مراقب محل خرید کلاه ایمنی موتورسیکلت خود باشید. در حالی که برچسب‌های غیرمجاز مورد تایید DOT وجود دارد، می‌توانید با بررسی پشت یا داخل کلاه ایمنی مطمئن شوید و بعد خرید کنید. شما یک برچسب DOT برای تأیید کلاه ایمنی و یک برچسب Snell یا ANSI خواهید دید. علاوه‌براین، برچسبی وجود خواهد داشت که نام سازنده، مدل، اندازه، به‌علاوه ماه و سال ساخت کلاه ایمنی را نشان می‌دهد.

چگونه بفهمیم کلاه ایمنی موتورسیکلت شما در تصادف آسیب دیده است؟

حتی در یک تصادف جزئی موتورسیکلت، کلاه ایمنی موتورسیکلت شما ممکن است آسیب ببیند. ممکن است چند فرورفتگی کوچک یا حداقل خراش مشاهده کنید، اما احتمالاً بیشتر از چیزی است که سطح نشان می‌دهد.

چیزی که نمی‌توانید ببینید، مشکلات داخلی مربوط به لایه محافظ کلاه است. به همین دلیل است که بهتر است پس از تصادف با موتورسیکلت کلاه ایمنی را دور بیندازید، حتی اگر ظاهرا شکسته به‌نظر نرسد. کلاه ایمنی تأثیر این حوادث را جذب می‌کند و بر اثربخشی آن در ضربه‌های بعدی تأثیر می‌گذارد. به این دلایل، باید هر کلاه ایمنی موتورسیکلتی را که در تصادف استفاده کرده‌اید، تعویض کنید.

علاوه‌بر تصادفات، اگر کلاه خود را از ارتفاع قابل توجهی رها کنید، احتمال زیادی وجود دارد که لنت داخلی آسیب دیده باشد. همیشه بهتر است در این مواقع احتیاط کنید و کلاه ایمنی موتورسیکلت جدیدی تهیه کنید. به این ترتیب، اگر در یک تصادف جدی قرار گرفتید، کلاه ایمنی شما می‌تواند بهترین کار خود را برای محافظت از شما انجام دهد.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا