مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رتبه‌بندی پرفروش‌ترین برندهای موتورسیکلت در جهان در سال 2022

پس از هوندا، هیرو موتور هند، رتبه دوم را به لطف رشد دو رقمی دوباره به‌دست آورد، در حالی که یادیا (Yadea) با کاهش (-15.7٪) در رتبه سوم سقوط کرد و تی‌وی‌اس موتور با پشت سر گذاشتن باجاج خودرو در جایگاه پنجم قرار گرفت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، برای اولین بار تصمیم گرفتیم رتبه‌بندی برندهای برتر جهان را به اشتراک بگذاریم. لطفاً توجه داشته باشید که داده ها فقط شامل 2/3 چرخ در دسته اسکوتر، آندربن، موتورسیکلت و موپد است. این بدان معنی است که توک‌توک و ای‌.تی‌.وی/آر.یو.وی (ATV/RUV) یا اسکوتر ضربه‌ای را شامل نمی‌شوند.

طی 10 ماه اول سال 2022، صنعت موتورسیکلت جهانی (شامل موتورسیکلت، اسکوتر، موپد و آندربن) با 51.5 میلیون فروش، 4.2 درصد افزایش یافته است.

با نگاهی به عملکرد هر تولیدکننده، واضح است که این روند به شدت متفاوت است و به‌عوامل بسیاری مانند قرار گرفتن در معرض بازارهای برنده یا بازنده، در دسترس بودن ردیف خودروهای الکتریکی و ارزش درک شده برند مرتبط است.

با این اوصاف، رهبر بازار جهانی در سال 2022 مانند دهه‌های گذشته با فاصله زیاد هوندا است. البته جای تعجب نیست. تقریباً به خوبی شناخته شده است که تولیدکننده ژاپنی با حدود یک سوم صنعت در دستان خود بر این صنعت تسلط دارد.

در 10 ماه سال 2022، هوندا 14.5 میلیون دستگاه دوچرخ در سطح جهان (+4.2%) با 28.1 درصد از سهم بازار، نزدیک به 5 واحد کمتر از سطح 2016 فروخت. ما خطر از دست دادن سهم هوندا از بازار را به‌عنوان نتیجه استراتژی فعلی برای به تعویق انداختن معرفی مدل‌های برقی می‌بینیم که فضا را به برندهای نوظهور واگذار می‌کند تا فضا و شهرت خود را در این بخش مهم و پررونق حفظ کنند.

رتبه دوم در رتبه بندی جهانی واقعا جای تعجب دارد. پس از این‌که در سال 2021 توسط متخصص چینی خودروهای برقی Yadea پیشی گرفت، موتور هیرو هند به لطف 4.6 میلیون فروش (+ 6.4٪) که بیشترین فروش را در هند به‌دست آورد، دوباره جایگاه خود را به دست آورد، در حالی که رقیب چینی به‌دلایلی (کووید) با مشکل مواجه است.

در واقع Yadea، اکنون با 4.5 میلیون فروش (-15.7٪) سوم است. این پاییز باید به‌عنوان یک مشکل موقت در نظر گرفته شود. زیرا، سازنده در تحقیق و توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی پیشرو است و در نیمه دوم به مسیر رو به رشد بازخواهد گشت.

در جایگاه چهارم، یاماها با 4.0 میلیون (+15.9%) قرار دارد. سهم بازار یاماها با 7.8 درصد، 5 امتیاز کمتر از دستاورد سال 2012 است.

جایگاه پنجم توسط سازنده نوظهور هندی تی‌وی‌اس موتور گرفته شده است که با فروش 2.37 میلیون (+16.6%) از رقیب هندی باجاج اتو پیشی گرفت.

باجاج اتو که هم در داخل و هم در خارج از کشور با مشکل مواجه بود، با فروش 2.19 میلیون (+ 1.6%) یک رتبه در رتبه‌بندی از دست داد.

در جایگاه هفتم، سوزوکی با 1.5 میلیون فروش (+11.6%) قرار دارد. بعد از آن نیز سه غول چینی هائوجو، لونسین و نیو است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا