مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فروش جهانی صنعت موتورسیکلت‌های برقی بیشتر از 10 میلیون دستگاه شد

بازار جهانی دوچرخ‌های الکتریکی از 10 میلیون دستگاه فراتر رفت. در طول سال 2022، صنعت با ثبات است، اگرچه در چین رو به کاهش است، اما به لطف فروش افزایش یافته توسط مشوق‌های جدید در هند و اروپا چشم‌انداز 2022-2030 شگفت‌انگیز است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، پس از یک دهه رشد سریع، در سال 2021، بازار جهانی خودروهای دوچرخ برقی (اسکوتر به اضافه موتورسیکلت) به مرز 10 میلیون رسید که 81 درصد افزایش نسبت به قبل از همه‌گیری 2019 را نشان می‌دهد و کل صنعت دوچرخ نیز 17.5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

با این حال، صنعت به شدت به دو بخش تقسیم شده است، با فروش در چین در حال حاضر بیش از نیمی از کل بازار دوچرخ رونق گرفته است، در حالی که فروش در خارج از چین چند درصد از بازار را نشان می‌دهد.

در سال 2022، به‌دلیل روند منفی بازار چین و با وجود این‌که تقاضا برای اسکوتر و موتورسیکلت برقی در سایر نقاط جهان در حال رونق است، بازار با ثبات یا اندکی کاهش پیش‌بینی می‌شود.

بزرگ‌ترین بازار چین با فروش 9.4 میلیون دستگاه در سال 2022 (-8.4٪ در مقایسه با سال قبل) پیش‌بینی شده است.

خارج از چین، برترین کشور در حال حاضر هند است، به‌دلیل اثر قوانین و مشوق‌های جدید سال گذشته برای خودروهای برقی، بازار را تا بیش از نیم میلیون فروش (+224٪) افزایش داد.

سومین ویتنام است که Yadea، رهبر جهانی، اولین تأسیسات تولید را در خارج از کشور افتتاح کرد و فروش مثبت 22 درصدی را ثبت کرد و بعد از آن بازارهای بزرگ آسیایی: اندونزی، تایوان و فیلیپین است.

بزرگ‌ترین بازار کشورهای غربی فرانسه است که فروش آن در سال جاری 43.8 درصد رونق گرفت و اکنون بزرگ‌ترین بازار در اروپا است و هلند (+12.7%) را پشت‌سر می‌گذارد.

ژاپن با افزایش 189 درصدی، نهمین کشور پس از آلمان (+134%) و ایتالیا (+56%) است.

اگرچه این رشد در حال حاضر قوی است، اما چشم‌اندازهای سال‌های آینده شگفت‌انگیز است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا