مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

95 درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند

فرمانده انتظامی کردکوی با بیان اینکه معمولاً جرایم خشن توسط موتورسیکلت سواران فاقد پلاک انجام می شود، گفت: با موتورسواران فاقد پلاک برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ امیر باقری با اشاره به چالش های موتورسیکلت سواران در استان گلستان گفت: با توجه به اینکه کشاورزی و دامپروری در استان گلستان رونق دارد تردد و بهره مندی مردم از موتورسیکلت در استان گلستان از جمله شهرستان کردکوی بالا است و مردم به ویژه جوانان برای رفت و آمد به طور مداوم از موتورسیکلت استفاده می کنند.

وی سرقت را یکی از چالش های موتورسیکلت سواران دانست و افزود: چهار نوع سرقت موتورسیکلت وجود دارد که یک مورد آن سرقت موتورسیکلت از منازل ویلایی و آپارتمانی است که متأسفانه گاهی اوقات افراد بر اثر سهل انگاری موتورسیکلت را بدون قفل و زنجیر و یا همراه سوئیچ در حیاط می گذراند که با باز گذاشتن درب سارقان نسبت به سرقت آن اقدام می کنند.

فرمانده انتظامی کردکوی با بیان اینکه رها کردن موتورسیکلت بدون قفل و زنجیر مقابل بانک ها، ادارات و بیمارستان ها علت دیگر در سرقت موتورسیکلت است، بیان کرد: افراد تصور می کنند کار آنها در ادارات پس از چند دقیقه تمام می شود اما با طولانی شدن روند کار اداری سارقان وارد عمل می شوند و با شکستن قفل و فرمان برای سرقت موتورسیکلت اقدام می کنند.

باقری تأکید کرد: بستر دیگر برای سرقت موتورسیکلت در اراضی کشاورزی و تفرجگاه ها است که کشاورزان موتورسیکلت را در نقطه ای رها می کنند و برای کار کشاورزی درون زمین می روند که موجب سرقت می شود و یا برخی افراد که برای تفریح به تفرجگاه ها می روند با تصور اینکه این نقطه امنیت دارد هنگام استراحت سوئیچ را بر روی موتور می گذراند که در این زمان نیز سارق وارد عمل می شود.

وی عدم استفاده از پلاک را یکی از چالش های موتورسیکلت سواران برشمرد و متذکر شد: به طور قطع ناجا با این دسته از موتورسیکلت سواران برخورد قاطع خواهد داشت چراکه معمولاً جرایم خشن اعم از زورگویی‌ها، کیف قاپی ها و امثال آن توسط موتورسیکلت سواران فاقد پلاک انجام می شود.

فرمانده انتظامی کردکوی با اشاره به آسیب های جبران ناپذیر ناشی از تصادف موتورسیکلت، گفت: متأسفانه بسیاری از خانواده ها به راحتی برای جوانان خود موتور خریداری می کنند حال آنکه خطر این وسیله نقلیه با عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت غیرمجاز دوچندان می شود.

باقری با بیان اینکه 95 درصد موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، افزود: متأسفانه هنگام تصادفات 95 درصد آسیب ها به حادثه دیدگان از ناحیه سر اتفاق می افتد و یک لحظه سهل انگاری یک عمر پشیمانی به بار می آورد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا