مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

افزایش تقلب و قاچاق در بازار موتورسیکلت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران عنوان کرد: وجود قطعات تقلبی در بازار به ویژه قطعات تولید داخل که به صورت زیزمینی تولید می شوند مصرف کنندگان و تعمیرکنندگان موتورسیکلت را با چالش های زیادی مواجه کرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، مصطفی صفرخانی با اشاره به افزایش تقلب و قاچاق در بازار قطعات یدکی موتورسیکلت اظهار داشت: متاسفانه قطعات تقلبی موتورسیکلت به نحویدر بازار رواج یافته که قطعه تقلبی در قالب بسته بندی برندهای معروف به بازار عرضه می شود و تا زمان باز شدن بسته قابل تشخیص نخواهند بود. از طرفی فروشنده حاضر به پس گرفتن قطعه نیست و از این جهت مصرف کننده دچار مشکل می شود.

وی تولید و واردات قطعات تقلبی موتورسیکلت را به منزله دزدی از جیب قشر ضعیف جامعه دانست و افزود: وجود قطعات تقلبی در بازار به ویژه قطعات تولید داخل که به صورت زیزمینی تولید می شوند مصرف کنندگان و تعمیرکنندگان موتورسیکلت را با چالش های زیادی مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران از نبود کارشناسان فنی در بخش بازرگانی وزارت صمت انتقاد کرد و گفت: عدم نظارت وزارت صمت بر فعالیت تولید کنندگان و وارد کنندگان قطعات موتورسیکلت تعداد تولید کنندگان زیرپله ای و همچنین واردات قطعات درجه دو و متفرقه چینی را افزایش داده است. چراکه وارد کننده با دریافت ارز ابتدا به دنبال منافع خود در بازار های کاذب سپس واردات قطعه است.

صفرخانی ادامه داد: قطعات چینی به سفارش اروپا ، آسیا و آفریقا تولید می شوند اما قطعات سفارش اروپا برای وارد کننده ایرانی گران تمام می شود و قطعات سفارش آفریقا نیز سازگار با شرایط جغرافیایی کشور نیست و در نهایت علیرغم ارزی که از کشور خارج شده قطعات چینی درجه دو سفارش آسیا وارد کشور می شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان تصریح کرد: اتحادیه بارها برای کارشناسی قطعات اعلام آمادگی کرده و واحدهای تولید قطعات نیز دارای کارشناس هستند اما مشکل عدم نظارت مستقیم وزارت صمت است.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرخودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا