مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرانک پرتو آذر: امتیازی که برای بهترین دوچرخه‌سوار «زن» ایران بود را به من ندادند

پر افتخارترین دختر دوچرخه سوار ایران در با اشاره به بی‌توجهی به تلاش‌ها و نتایجی که می‌گیرد درباره نحوه اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا اظهارات قابل تاملی را مطرح کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، فرانک پرتو آذر درباره اینکه به تنهایی در مسابقات اروپایی شرکت کرد و برای حضور در قهرمانی آسیا نیز آماده شده است، بیان کرد: من از سال ۲۰۱۹ متوجه این موضوع شدم که باید به تنهایی برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم. برای فدراسیون و مسئولان ورزش کشور رسیدن یا نرسیدن من به موفقیت هیچ تفاوتی ندارد. در قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ تایلند تنها مدال ایران را کسب کردم، این در حالی بود که تمام لوازم و تجهیزاتم را خودم فراهم کردم و فدراسیون تنها بلیتم را تهیه کرد. هر چقدر تلاش می کنم و نتیجه می‌گیرم اما نمی دانم چرا به چشم عزیزان نمی‌آید. نمی دانم علت چه چیزی است که هیچ ارزشی برای نتایجی که می گیرم، قائل نیستند و نمی خواهند قبول کنند که پرتوآذر به هرچه بخواهد می رسد. من به این نتیجه رسیده ام که خودم تنها هستم و باید به تنهایی برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم. هدف های بزرگی دارم که برای رسیدن به این هدف ها باید در این مسیر تنها پیش بروم اما اطمینان دارم که در جشن شادی افراد زیادی حضور خواهند داشت.

*تلاش من در خارج از ایران بیشتر دیده می شود

او در مورد تامین هزینه های حضور در مسابقات، گفت: قبلا تمام هزینه هایم را خودم می پرداختم و تمام کارهای لازم را به تنهایی انجام می دادم اما آنقدر هزینه‌ها بالا بود که تصمیم گرفتم اسپانسر پیدا کنم. از این رو با یک اسپانسر خارجی قرارداد بستم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد و ظاهرا تلاش من در خارج از ایران بیشتر دیده می شود. به خوبی یاد گرفتم که هیچ انتظاری از هیچ کسی نداشته باشم و اگر فدراسیون یا هر مسئولی کمکی به من می کند، ممنون باشم. چون هر چقدر تلاش کردم که پیشرفت کنم و صدایم را به گوش مسئولان برسانم که به من توجه شود، یا در حد وعده بوده است یا اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده است. از اواخر دوران آقای قمری، داوری، رشیدی  گرفته تا الان که فدراسیون سرپرست دارد، شرایط به همین شکل بوده است و همواره پرتوآذر فرزند ناخوانده این خانواده بزرگ بوده است که از بد روزگار شاگرد اول کلاس هم است. فکر می کنم تمام مدیران و مسئولان بهترین تلاششان را کرده‌اند اما به نظر می رسد، هنوز نوبت کوهستان و پرتوآذر نشده است که دیده شوند. البته اطمینان دارم اون روز خوب می رسد و بلاخره همه متوجه این موضوع می شوند که مدال طلا کراس کانتری، جاده و پیست هیچ تفاوتی با هم ندارند و همگی به یک اندازه با ارزش هستند.

*امتیاز ی که برای بهترین دوچرخه سوار زن ایران بود را به من ندادند

دختر رکابزن ایران با اشاره به امتیازی که می توانست شامل حال او شود، تصریح کرد: اواخر سال ۲۰۲۱ یک امتیازی شامل حال بهترین دوچرخه سوار زن ایران شد. با توجه به تلاشی که کرده بودم و رزومه ای که داشتم فکر می کردم که من انتخاب شوم اما این اتفاق نیفتاد اگر تمام ورزش ایران را بگردید، در دوچرخه سواری که قطعا نه و در رشته های دیگر هم فکر نمی کنم این را مشاهده کنید که یک ورزشکار زن خودش همه کارهای مربوط به حضور در مسابقات بین المللی را انجام دهد و به تنهایی تمام سختی های سفر را به جان بخرد. در این شرایط این امتیاز را به ورزشکار دیگری دادند. من متوجه شدم که معیار انتخاب و رسیدن به حمایت، رزومه، تلاش و کسب بهترین نتایج و افتخار آفرینی نیست بلکه به نظر افراد و ارتباطات ربط دارد.

*توان فدراسیون دوچرخه سواری تنها ارسال ایمیل است

او افزود: البته من دیگر انتظاری از کسی ندارم و تمام کارهای مربوط به حضور در مسابقات از جمله گرفتن ویزا، تهیه لوازم و دوچرخه همه را به تنهایی خودم انجام می دهم و حتی هماهنگی مربی هم با خودم است. در این شرایط خوشحالم که فدراسیون هم تا جایی که در توانش است حمایت می کند، شاید توان یک فدراسیون مثل فدراسیون دوچرخه سواری تنها ارسال ایمیل و نامه است و من خوشحالم که همین انداز از من حمایت می کنند. تنها سه، چهار ماه یکبار که گذرم به تهران بیفتد، یک اتاق از آنها می گیرم که آنجا بمانم. اگر این اتاق را هم در اختیار من نگذارند، باز هم هیچ انتظاری ندارم اما خوشحالم که همین اندازه کمکم می کنند. فقط خوشحالم در این شرایط پیشرفت کرده ام. از سال ۲۰۲۰ کوهستان ایران افت کرده است اما من خودم می‌دانم که پیشرفت داشته‌ام و قوی‌تر شده‌ام.

*یک نفر با سفارش اسپانسر به تیم ملی ایران راه پیدا کند، غیر قابل قبول است

پرتو آذر در مورد آمادگی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کوهستان نیز گفت:  تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده ام و از این بابت مشکلی ندارم تنها یک مسئله وجود دارد که که خیلی برای آن ناراحت شدم و در این خصوص فورا با مدیر تیم های ملی صحبت کردم و  قول صد درصدی داد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اینکه یک نفر با سفارش یک اسپانسر به تیم ملی ایران راه پیدا کند، برای من غیر قابل قبول است. من با همه اتفاقات کنار آمده ام اما پذیرش این اتفاق برایم بسیار سخت است. من خیلی تلاش کردم و خون دل خوردم تا ارزش تیم ملی بالا برود تا وقتی به مسابقات بین المللی خارج از کشور می‌رویم، کشورهای دیگر نگاه متفاوتی داشته باشند و ما را به عنوان یک کشور سطح پایین نگاه نکنند.

*تیم ملی ایران قابل فروش نیست

ملی پوش دوچرخه‌سواری ایران در پاسخ به این پرسش که منظور شما این است یک اسپانسر که قرار است هزینه های اعزام تیم ملی به مسابقات را بدهد در مورد حضور افراد در تیم ملی تصمیم می‌گیرد؟ گفت: بله، این که برخی افراد می خواهند یک فردی که تا الان پایش را از ایران بیرون نگذاشته است را به قهرمانی آسیا اعزام کنند قابل پذیرش نیست. به هر حال نتایجی که در این مسابقات گرفته می شود، به پای تیم ملی ایران نوشته خواهد شد. فکر می‌کنم اینکه چون اسپانسر هزینه فردی را می دهد، بخواهد فرد یا افرادی را وارد تیم ملی کند نه تنها برای من بلکه برای خیلی‌های دیگر که دارند تلاش می‌کنند تا به تیم ملی ایران برسند، قابل پذیرش نخواهد بود و فکر نمی‌کنم که تیم ملی ایران فروشی باشد. ‌اینکه بخواهند به اسم جوان‌گرایی تیمی را ببرند که اصلا نتیجه نمی‌گیرد و فقط یک تور تفریحی برای برخی ها خواهد بود، برای ما که بسیار زحمت کشیده ایم و خون دل خورده ایم، توهین است. تیم ملی ایران قابل فروش نیست و به نظرم لازم نیست به اسم اینکه بخواهند تیم بزرگی را به قهرمانی آسیا اعزام کنند، نفراتی را وارد تیم ملی کنند که نتیجه نمی‌گیرند.  اطمینان دارم در شرایط فعلی که فدراسیون هزینه اعزام را ندارد منطقی این است که یک تیم با کیفیت و کوچک را راهی قهرمانی آسیا کند. البته مدیر محترم تیم های ملی هم همین نظر را داشت و به من قول داد که به هیچ وجه چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

*خیلی وقت است راهم را جدا کرده‌ام

او افزود: من خیلی وقت است راهم را جدا کرده ام چون می دانم که رسیدن به هدف با وعده و حرف امکان پذیر نیست و قطعا در قهرمانی آسیا بهترین خود خواهم بود. من در هر مسابقه رفتم تمام تلاشم را کرده ام و هیچ جای حسرتی برای خودم باقی نگذاشته ام. تمام تلاش من این است که در قهرمانی آسیا رنگ مدالم را خوشرنگ تر کنم. اما به هر حال فاکتورهای زیادی موثر هستند برای رسیدن به موفقیت، اما من هم ورزشکار آماتوری نیستم که تحت تاثیر مسائل قرار بگیرم و مطمئنم در آخر خط مسابقه به گونه ای رد می‌شوم که جای هیچ بحثی باقی نماند.

*قبلا آنقدر شرایط سخت بود که دست و پا می‌زدم

پرافتخار ترین دوچرخه سوار زن ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه خودش در سالهای گذشته هزینه های زیادی برای حضور در مسابقات اروپایی انجام داده  و امسال حمایت مالی از او چگونه بوده است، تصریح کرد: باید از تیم خارجی خودم و اسپانسرهایم تشکر کنم. شرایط امسال من  قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست. اسپانسر من بهترین لوازم سال را در اختیارم قرار داده است. امسال از لحاظ روانی و مالی خیلی خوب حمایت شدم. قبلا آنقدر شرایط سخت بود که به نوعی داشتم دست و پا می زدم. به من وعده می دادند که کمکت می کنند که این مسئله از لحاظ روانی خیلی روی من تاثیر گذاشته بود. امسال شرایط خیلی خوبی داشتم. حتی مربی ام نیز تعریف کرد که امسال پیشرفت خیلی خوبی داشتم. من مطمئنم که در سال ۲۰۲۳ اتفاقات خیلی خوبی برایم می افتد و تمام آرزویم این است که روزی برسد بتوانم در راه رسیدن به اهدافم، فدراسیون و مسئولان ورزش را شریک در موفقیت خود بدانم نه یک سد برای رسیدن به اهدافم.

*من را ورزشکاری سرکش می دانند

او ادامه داد: من همواره خودم را علاقه مند به همکاری و انجام کار تیمی با فدراسیون برای پیشرفت نشان داده ام اما به دلیل اینکه هیچ وقت متوقف نمی‌شوم، من را ورزشکاری سرکش می‌دانند. اطمینان دارم روزی می رسد که توجه به بخش کوهستان به اندازه توجه به بخش های دیگر رشته دوچرخه سواری باشد و به این موضوع بسیار خوش بین هستم. حتی شاید این خوش بینی من تاثیری در ورزش خودم نداشته باشد اما اطمینان دارم روزی می رسد که کوهستان هم به اندازه بخش های دیگر بهش توجه شود.

*فدراسیون ثبت کند که برخی صحبت ها شایعه است

او در پایان گفت: امیدوارم تیمی که به قهرمانی آسیا اعزام می شود با کیفیت باشد. خیلی‌ها می‌گویند که در یک سال اخیر کوهستان حمایت نشده است و گرایش فدراسیون بیشتر به سمت کورسی بوده است. امیدوارم در یک ماه باقی مانده تا قهرمانی آسیا شرایط به نحوی باشد که همه متوجه شوند که تمام این صحبت ها شایعه است و برای فدراسیون هیچ تفاوتی بین کوهستان و کورسی نیست و حتی بین پرتوآذر و دیگر دوچرخه سواران تفاوتی وجود ندارد. در این مدت ما ۲۳ مدال کسب کردیم و اطمینان دارم فدراسیون در انتظار افزایش این عدد است و برای رسیدن به این هدف هر تلاشی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا