مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهدی قمصریان: ۹۰ درصد دارندگان موتورسیکلت، بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند

مدیر عامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: طبق آمار‌ها حدود ۹۰ درصد دارندگان موتورسیکلت بیمه نامه شخص ثالث معتبر ندارند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی قمصریان عنوان کرد: صندوق تامین خسارت‌های بدنی در راستای تکالیف قانونی خود برای حمایت از زیان دیدگان در حوادث رانندگی تشکیل شده است. تا افرادی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، در صورت بروز تصادف، خساراتی که باید به افراد و اشخاص ثالث پرداخت شود از سوی این صندوق تامین پرداخت می‌شود با این تفاوت که این صندوق مکلف است، بعد از پرداخت خسارت، خسارت پرداختی را از مسببین و مقصرین حادثه بازیافت و دریافت کند.

وی گفت: ما در اینجا به همه مردم عزیز می‌گوییم که حتما به نفع شان است که از صنعت بیمه و بیمه نامه‌های معتبر شخص ثالث خریداری کنند که در صورت بروز حادثه و یا سانحه‌ای که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد با حمایت صنعت بیمه هم خسارت زیان دیدگان پرداخت شود و هم مسائل و موضوعات طبع بعدی گریبانگیر آن‌ها نشود.

مدیر عامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی افزود: با وجود قانون بیمه اجباری شخص ثالث که در کشور ما برقرار است و با حکمت قانونگذار تصویب و ابلاغ شده است. متاسفانه تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه به ویژه دارندگان موتورسیکلت آمار نگران کننده‌ای دارد و این مستلزم ان است که هم همه دستگاه‌های همکار و متولی که در قانون برای ما تکلیفی تعیین شده برای افزایش پوشش بیمه نامه اجباری شخص ثالث اقدام جدیدی‌تر و اهتمام مفصل تری داشته باشند و هم مردم و دارندگان وسایل نقلیه، بویژه دارندگان موتورسیکلت.

وی گفت: متاسفانه طبق آمار‌ها حدود ۹۰ درصد دارندگان موتورسیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث معتبر هستند که این در شرایط و در زمان وقوع حادثه آن‌ها را دچار مخاطرات جدی خواهد کرد و ما امیدواریم که با توجه بیشتر مردم به فرهنگ بیمه و خرید بیمه نامه شخص ثالث باعث هم اطمینان خاطر برای خود و خانواده‌ها فراهم شود و هم از ایجاد مشکلات بعدی برای خودشان پرهیز کنند؛ لذا درخواست ما از دستگاه‌های متولی این که تکالیف خودشان را به دقت و نهایت توجه اجرا کنند و هم مردم اقدام به خرید بیمه نامه معتبر از شرکت‌های بیمه کنند.

قمصریان افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد در چند سال گذشته متاسفانه تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث، رشد داشته و این آمار آمار نگران کننده‌ای است که حتما باید برای آن تدبیر شود.

وی گفت: افراد فاقد بیمه نامه در صورت بروز حادثه درسته که با اقدامات حمایتی صندوق تامین خسارت بدنی از زندان رفتن آن‌ها جلوگیری می‌شود، اما باید بعد از پرداخت خسارت با ساز وکاری که قانون تعیین کرده است خسارت پرداختی را از آن‌ها بازیافت کنیم و این ممکن است در این شرایط اقتصادی خیلی آسیب زننده باشد.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی افزود: متاسفانه از خسارت‌های پرداختی سال گذشته توسط صندوق تامین، حدود یک پنجم خسارت مربوط به موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه بوده و این نشان می‌دهد که ما در این بخش در حوزه دارندگان وسایل نقلیه خصوصاً موتورسیکلت نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم که ان شاء الله هم مردم کمتر دچار مخاطره و آسیب شود و هم دارندگان وسایل نقلیه مشکلات بعدی کمتری برای آن‌ها پیش بیاید. این علاوه بر تکالیف مفصلی است که قانون گذار برای ما در حوزه‌های مختلف تعیین کرده است.

وی گفت: صندوق تامین طبق قانون بودجه امسال مکلف شده که ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را برای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده هایشان در اختیار ستاد دیه قرار بدهد. امیدواریم با گسترش فرهنگ بیمه و حمایت از صنعت بیمه مردم با اطمینان بیشتری از وسائل نقلیه خودشان استفاده کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا