مجاهد: بخش خصوصی با سرمایه کلان وارد صنعت موتورسیکلت نشد/ نژادیان: پس توضیح دهید که چگونه عدهای در این صنعت طی 15 سال توانستند به چند هزار میلیارد برسند؟
چند روز پیش رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در یک نشست خبری اعلام کرد: «اکنون حداکثر ۱۵ سال است که بخش خصوصی در حوزه موتورسیکلت فعال شده است و با بیان مطالبی باعث تعجب کارشناسان صنعت موتورسیکلت شد.»
به گزارش موتورسیکلت نیوز، جلیل مجاهد رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت در نشست خبری 21 شهریور 1401 گفت: «طی همین ۱۵ سال دولت کوچکترین حمایتی نداشت و تنها برای این صنعت قانونگذاری کردهاند. بخش خصوصی نیز با سرمایه کلان وارد این صنعت نشد و بهمرور پیشرفت کرد.»
در پاسخ این ادعا محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: شرکت نیرو موتور شیراز متعلق به آقای جلیل مجاهد در تاریخ 20 اسفند 1381 تاسیس شده است پس چطور ایشان ادعا میکند سابقه بخش خصوصی در این صنعت 15 سال است؟ همچنین بخش خصوصی از قبل انقلاب فعال بوده است و شرکت جهانرو و گروه بنا در دهه 60 فعال شد و البته شرکتهای دیگری نیز از دهه 70 شروع به کار کردند.
مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: ایشان در همین نشست خبری گفته است که «پس از انقلاب بخش خصوصی در ابتدا بصورت محدود ورود کرد» در صورتی که در 15 سال گذشته فقط حدود 7 میلیون دستگاه موتورسیکلت تولید شده است (اینجا را کلیک کنید). طبق آمار راهور هماکنون حدود 12 میلیون موتورسیکلت در حال تردد است.
نژادیان افزود: ایشان میفرماید بخش خصوصی با سرمایه کلان وارد این صنعت نشد و دولتها نیز هیچ حمایتی نکردند، پس چگونه عدهای در صنعت موتورسیکلت در 15 سال توانستند به ثروتهای نجومی چند هزار میلیاردی برسند؟ حداقل رمز پیشرفت آنها را اعلام کنید که چه کارهایی کردهاند و چه کارهایی انجام ندادهاند؟
وی گفت: در خبری که «خبرگزاری فارس» در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۱ منتشر کرد جلیل مجاهد ادعا کرد که «در این صنعت ۱۰۰هزار شاغل بهصورت غیر مستقیم فعال هستند» اما، وی در 21 شهریور در رسانهها از جمله ایسنا اعلام کرد که «صنعت موتورسیکلت ایران متشکل از ۴۴ تولیدکننده است که با حدود ۱۶ هزار نفر بهصورت مستقیم و قریب به ۸۰هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم فعال است». این اختلاف ۲۰ هزار نفری در دو ماه نشاندهنده آن است که آمارهای دقیقی را بیان نمیکنند. البته همان موقع نیز بنده اعتراض کردم که با تعداد ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی بهصورت مستقیم میتوان در یک سال حدود ۱۷ میلیون دستگاه موتورسیکلت مونتاژ کرد در صورتی که سال گذشته در حدود ۲۷۸ هزار دستگاه موتورسیکلت مونتاژ شده است.
برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در ایسنا اینجا را کلیک کنید.
برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در ایرنا اینجا را کلیک کنید.
برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در فارس اینجا را کلیک کنید.
برای مشاهده متن کامل نشست خبری جلیل مجاهد در تسنیم اینجا را کلیک کنید.
بیشتر بخوانید:
- بررسی ادعاهای «رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران»/ مونتاژکنندگان در خصوص شعار تولید قوای محرکه ساخت داخل مراقب باشند
- ابوالفضل حجازی: با ورود سازمانهای نظارتی اطلاعات کاملتری میدهیم/ بایستی «صنعت دوچرخه» جایگزین «صنعت موتورسیکلت» شود
- فیلم | گزارش جنجالی «خبرگزاری تسنیم» درباره مافیای صنعت موتورسیکلت ایران
- پیشنهاد محمدعلی نژادیان: سازمان «از کجا آوردهای» تاسیس شود
- افشای فساد بزرگ در واردات موتورسیکلت در دولت قبل/ ثبت شرکتهای صوری در دبی برای دستکاری در اسناد قطعات وارداتی
- الزامات مقابله با فساد اقتصادی و ریشهکنی آن از منظر رهبر انقلاب اسلامی؛ مبارزه قاطع، دقیق و بدون تبعیض
- اعتراض «محمدعلی نژادیان» به سخنان رئیس «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران»
- محمدعلی نژادیان: یکی از راهحلهای جلوگیری از تشکیل «مافیا» در صنایع مختلف، تعدد تشکلهای صنفی است
- «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» با تغییرات جزئی تکرار شد/ تعداد اعضای هیات مدیره افزایش یافت
- دلسوزی عجیب عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران برای پیکهای موتوری/ اگر دلنگران قشر ضعیف جامعه هستید قیمت موتورسیکلت را نجومی بالا نمیبردید
- اعتراض «محمدعلی نژادیان» به متن نامه «منوچهر منطقی» درباره حذف گواهی اسقاط موتورسیکلت
- محمدعلی نژادیان: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم از این پس قیمتگذاری موتورسیکلت جزو مسائل امنیتی کشور محسوب میشود/ محصولات یورو ۵ در چین آماده تولید انبوه است
- «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» توپ افزایش قیمتها را به زمین نمایندگان شرکتها انداخت
پایان پیام/