ابوالفضل حجازی: با ورود سازمانهای نظارتی اطلاعات کاملتری میدهیم/ بایستی «صنعت دوچرخه» جایگزین «صنعت موتورسیکلت» شود

حجازی: متاسفانه سالیانه بیش از 3 برابر شاغلان در بخش تولید موتورسیکلت در کشور را از دست میدهیم در واقع امروز دیگر صنعت در بخش تولید موتورسیکلت هیچگونه اشتغالزایی وجود ندارد چرا که تولیدی صورت نمیگیرد و فقط برای عدهای واردات موتورسیکلت مسیری برای ثروتاندوزی است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، ابوالفضل حجازی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنان برخی از این شرکتها اقدام به عرضه این موتورسیکلتهای کاربراتوری میکنند فسادی که تاکنون هزاران میلیارد تومان سود را نصیب این شرکتها کرده است.
وی تاکید کرد: در واقع در این اقدام غیرقانونی برای این حجم از موتورسیکلتهای کاربراتوری پیش از ثبت سفارش و واردات، از مسیرهای غیرقانونی پلاک دریافت شده است؛ فسادی که تاکنون سود کلانی را نصیب این شرکتها کرده و لازم است که سازمان نظارتی نسبت به این اقدام ورود کنند.
حجازی تصریح کرد: چنانچه سازمانهای نظارتی به این موضوع ورود کنند قطعا اطلاعات دقیقتری در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
وی در ادامه با اشاره به آمار بالای حوادث جانی و مالی و آسیبهای اجتماعی و تخلفات غیرقانونی ناشی از افزایش تردد موتورسیکلت در کشور، خواستار فرهنگسازی در استفاده از دوچرخه و جایگزینی آن با موتورسیکلتها شد و تاکید کرد: بایستی فرهنگ دوچرخهسواری توسعه پیدا کند و مردم را از موتوسواری به سمت دوچرخهسواری سوق دهیم.
بیشتر بخوانید:
- افشای فساد بزرگ در واردات موتورسیکلت در دولت قبل/ ثبت شرکتهای صوری در دبی برای دستکاری در اسناد قطعات وارداتی
- ماده ۱۲۲ قانون امور گمرکی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حکم اغفال خریدار را نسبت به «سازنده» یا «محل ساخت» یا «مشخصات اصلی» مشخص کرده است
رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران ادامه داد: بایستی صنعت دوچرخه جایگزین صنعت موتورسیکلت شود و از بابت تعطیلی این صنعت و حذف اشتغال افراد این صنعت نگران نبود؛ چراکه به همان میزان و حتی بیش از تعداد افراد شاغل در صنعت موتورسیکلت در کشور جان و مال خود را بهواسطه موتورسیکلت بصورت روزانه از دست میدهند.
حجازی اشاره به اینکه در اکثر کشورها، استفاده از دوچرخه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه در کشورهای دنیا و حتی برخی مناطق و خیابانها مسیرهای مشخصی برای تردد دوچرخه در نظر گرفته شده است، به نظر می رسد در کشور ما نیز باید در این زمینه فرهنگ سازی درستی صورت گیرد و حمایت های بیشتری ااز سوی دولت شود مسیری که قطعا خطرات ناشی از تصادفهایی که با موتورسیکلت ایجاد میشود، به حداقل خواهد رسید.
تقاضای یک میلیونی دوچرخه در ایران / در صورت حمایت تا دو سال آینده صادرکننده دوچرخه خواهیم بود
به گفته وی هم اکنون 20 کارحانه تولیدی دوچرخه در کشور با حدود 10 تا 15 درصد داخلی سازی در کشور امکان تولید 370 هزار دستگاه دوچرخه را در کشور دارند و در صورت حمایت می تواند ضمن اینکه جایگزین خوبی برای موتورسیکلت در کشور است و می توان تا یک میلیون در سال متناسب با تقاضا تولید و تا 2 سال آینده تولیدکننده و صادر کننده دوچرخه باشیم.
وی در پایان با توجه به مزیت های استفاده از دوچرخه در کاهش آلودگی هوا و سلامت مردم خاطر نشان کرد: استفاده از دوچرخه در هزینه خانوارها کمک بسیاری خوبی است از این رو پیشنهاد می شود دولت هزینهای که بهعنوان ایاب و ذهاب به کارمندان پرداخت می کند میتوانند به نهادها و ادارات بهجای آن دوچرخه رایگان یا با تسهیلات ارائه کند.
بیشتر بخوانید:
- در حوزه موتورسیکلت، ما صنعت نداریم بلکه فقط یک تعداد کارخانه داریم
- در سومین سالگرد تاسیس «موتورسیکلت نیوز» مدیرمسئول این رسانه توسط مالک شرکت معروف تهدید شد
- «جلیل مجاهد» تلویحا دولت را به گرانی موتورسیکلت تهدید کرد
- محمدعلی نژادیان: یکی از راهحلهای جلوگیری از تشکیل «مافیا» در صنایع مختلف، تعدد تشکلهای صنفی است
- دلسوزی عجیب عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران برای پیکهای موتوری/ اگر دلنگران قشر ضعیف جامعه هستید قیمت موتورسیکلت را نجومی بالا نمیبردید
- اعتراض «محمدعلی نژادیان» به سخنان رئیس «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران»
- محمدعلی نژادیان: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم از این پس قیمتگذاری موتورسیکلت جزو مسائل امنیتی کشور محسوب میشود/ محصولات یورو ۵ در چین آماده تولید انبوه است
- «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» با تغییرات جزئی تکرار شد/ تعداد اعضای هیات مدیره افزایش یافت
- «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» توپ افزایش قیمتها را به زمین نمایندگان شرکتها انداخت
- محمدعلی نژادیان: مونتاژکنندگان موتورسیکلت در چند سال گذشته حتی به تولید داخل باک طرح هوندا سیجی ۱۲۵ هم رحم نکردند
- «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» افزایش قیمتها را با «لبنیات» مقایسه کرد
- آیا توضیحات مونتاژکنندگان موتورسیکلت برای افزایش تکراری قیمتها در (قبل و بعد) از عید منطقی است؟
انتهای پیام/