نژادیان: متاسفانه هر جا صنعت موتورسیکلت به بنبست بخورد یا به تهدید روی میآورد، یا به بیکاری کارگران اشاره میکند (البته با تعداد نفرات نجومی)، یا تعطیلی کارخانهها و گرانی موتورسیکلت را مطرح میکنند تا بلکه به خواستههای خود برسند.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: در فیلم و خبر منتشر شده توسط خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری تحلیل بازار، مجید رضایی عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران بهصراحت علاوهبر ضعیف خواندن قشر پیک موتوری و دلسوزی عجیب برای آنها، در ادامه هزینه اسقاطی که شرکتهای مونتاژکننده موتورسیکلت (با توجه به نوع قیمتگذاریهای نجومی خود که دوبله انواع هزینهها را از خریداران خود گرفتهاند) را به خودروسازها وصل میکند و میگوید که پیکهای موتوری هزینه اسقاط را به خودروسازها دادند. سوالی که مطرح میشود این است وقتی شما در قیمتگذاری هزینه اسقاط را اعمال میکنید پس چرا میگویید هزینه 2 هزار میلیاردی برای صنعت موتورسیکلت ایجاد شده است؟
وی گفت: در همین گفتگو یک بار گفته شد هزینه اسقاط به خودروسازها داده شده و یک بار گفته شد به صنعت موتورسیکلت تحمیل شده است! آیا این دوگانگی و تناقض نیست؟
نژادیان عنوان کرد: سوالی که مطرح میشود این است که موتورسیکلتسازان که انقدر دلسوز پیکهای موتوری و جامعه هستند پس چرا این موتورهای بیکیفیت را با ایمنی ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب به دست مصرفکنندگان میرسانند؟ چگونه است که موتورسیکلت طرح هوندا (سیجی125 و…) که تکنولوژی 50 سال پیش را دارد امروز یورو 4 را پاس میکند و فردا حتما یورو 5 را هم پاس میکند!
مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: آیا مسئولان میدانند که بعضی از شرکتهای موتورسیکلتساز محصولات به اصطلاح برند را از کف فروشگاههای خارج از کشور جمع میکنند و بعد از دمونتاژ به ایران میآورند و با قیمتهای فوق نجومی به فروش میرسانند؟ آیا واقعا محصولاتی که با نام کشورهای خاص و به عنوان اورجینال میفروشند از چین یا کشورهای دیگر نیست؟ آیا چند سال دیگر این محصولات خدمات و قطعه لازم ندارند؟ آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان مردم را از دست این صنعت نجات دهند؟ آیا همچنان باید این صنعت رها باشد؟
بیشتر بخوانید:
- «جلیل مجاهد» تلویحا دولت را به گرانی موتورسیکلت تهدید کرد
- اعتراض «محمدعلی نژادیان» به متن نامه «منوچهر منطقی» درباره حذف گواهی اسقاط موتورسیکلت
- در سومین سالگرد تاسیس «موتورسیکلت نیوز» مدیرمسئول این رسانه توسط مالک شرکت معروف تهدید شد
- مدير مسئول صنعت موتورسيكلت: ظلمهای وارد شده به مصرفكنندگان موتورسیکلت را پيگيرى خواهيم كرد
- آیا موتورسیکلتى که امروز فروخته مىشود تا چند سال آینده قطعات آن تامین میشود؟
- ماده ۱۲۲ قانون امور گمرکی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حکم اغفال خریدار را نسبت به «سازنده» یا «محل ساخت» یا «مشخصات اصلی» مشخص کرده است
- وضعیت صدور گواهی فعالیت نمایندگی خارجی در ایران چگونه است؟/ آیا استعلامها و تعهدهای کافی اخذ میشود؟
- در نبود نظارت دقیق دستگاه ها، موتورسیکلت های چینی را به جای اروپایی و ژاپنی به مردم فروختند
- دعوت برای پیوستن به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» شروع شد/ دولت جدید پاسخگو باشد
- آیا نیاز بازار به قطعات موتورسیکلتها به موقع تامین میشود؟
- حذف الزام گواهی اسقاط برای شمارهگذاری موتورسیکلتها
- «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» توپ افزایش قیمتها را به زمین نمایندگان شرکتها انداخت
- اعتراض «محمدعلی نژادیان» به سخنان رئیس «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران»
- نقد علمی از «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» با هدف بهبود عملکرد آن
- محمدعلی نژادیان: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم از این پس قیمتگذاری موتورسیکلت جزو مسائل امنیتی کشور محسوب میشود/ محصولات یورو ۵ در چین آماده تولید انبوه است
- «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» افزایش قیمتها را با «لبنیات» مقایسه کرد
- آیا توضیحات مونتاژکنندگان موتورسیکلت برای افزایش تکراری قیمتها در (قبل و بعد) از عید منطقی است؟
پایان پیام/