مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آیا موتورسیکلتى که امروز فروخته مى‌شود تا چند سال آینده قطعات آن تامین می‌شود؟

کارشناس صنعت موتور سیکلت گفت: هیچ تضمینى وجود ندارد موتورسیکلتى که امروز فروخته مى شود تا چند سال آینده قطعات آن تامین شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلى نژادیان کارشناس صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه خریداران موتورسیکلت باید هنگام خرید به این نکته توجه کنند که هیچ تضمینى وجود ندارد موتورسیکلتى که امروز فروخته مى شود تا چند سال آینده قطعات آن تامین شود، گفت: در حال حاضر به دلیل تحریم ها، تولیدکنندگان هندى به ایران موتورسیکلت و قطعات نمى دهند و شرکت‌ها و بازرگانان ایرانى به سختى و بعضا از فروشگاه هاى خارج از کشور قطعه تهیه و وارد مى کنند. یعنى مستقیم از شرکت هاى مادر نمى توانند خرید کنند و همین امر باعث کمبود لوازم یدکى و گرانى آن مى شود.

او بیان کرد: البته این موضوع براى محصولات و کشورهاى دیگر هم صادق بوده یا ممکن است در آینده این اتفاق براى آن‌ها نیز رخ دهد. یکى از قطعه سازان درباره تنوع موتورسیکلت‌ها با تیراژ پایین انتقادى کرده که با وی موافق هستم زیرا، این استراتژى که معمولا براى تست بازار یا متنوع کردن سبد محصولات اتخاذ مى شود، عملا به دلیل تعداد کم ،فرصت ساخت داخل را از بین مى برد و از طرفى خریداران این محصولات را در آینده نزدیک با کمبود قطعات مواجه خواهد کرد.

این کارشناس صنعت موتورسیکلت تشریح کرد: نکته مهم دیگر این است که قطعات انژکتور بسیار حساس است و نمی‌توان یک قطعه را در محصولات مختلف استفاده کرد. حتى معمولا متخصصان استفاده یک قطعه مشابه انژکتور‌ها از دو کارخانه مختلف را هم پیشنهاد نمى دهند.

نژادیان افزود: البته ممکن است که امروز بعضی از مونتاژکنندگان موتورسیکلت بگویند مصرف‌کننده هر قطعه‌اى که بخواهد را موجود داریم، اما اگر از این دسته از محصولات جدید استقبال نشد یا براى واردات موانع ایجاد شود آیا باز هم مى توانند پاسخگوى مشتریان خود باشند؟

این کارشناس صنعت موتور سیکلت بیان کرد: یک نکته مهم که مسئولان وزارت صمت باید توجه کنند این است که یک الگوى استاندارد براى تعیین میزان سهم داخل تعیین کنند زیرا هر کسى براى میزان ساخت داخل یک مطلبی مى گویند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا