مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ مهدی توانگر: تدوین شیوه‌نامه واردات ضابطه‌مند موتورسیکلت به کیش در حال بررسی است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش گقت: هم‌اکنون در حال بررسی تدوین یک شیوه‌نامه به‌منظور کنترل واردات موتورسیکلت‌های شارژی به این جزیره در شورای ترافیک در حال بررسی است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی توانگر اظهار داشت: طرح پلاک‌گذاری موتور شارژی‌ها در این جزیره از آذر سال جاری آغاز و تا‌کنون پنج هزار و ۴۰۰ دستگاه پلاک‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که ساماندهی موتورسیکلت‌های شارژی در جزیره کیش در چند مرحله هم‌اکنون در حال انجام است یادآور شد: پلاک‌گذاری، الزام استفاده از کلاه ایمنی و گواهینامه و کنترل تعداد دستگاه‌های موجود در جزیره از جمله این مراحل است.

توانگر گفت: هم‌اکنون تمام این مراحل به جز کنترل تعداد دستگاه‌ها با موفقیت به انجام رسیده و طبق دستور فرماندهی انتظامی با همکاری اجراییات شرکت عمران آب و خدمات موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و کلاه و متخلف بدون اغماض توقیف می‌شوند.

وی افزود: اما برای کنترل تعداد دستگاه‌ها نیازمند تدوین یک شیوه‌نامه هستیم که در این راستا در صدد هستیم تا اتمام پلاک‌گذاری زیر نظر شورای ترافیک آیین‌نامه این مرحله تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود.

توانگر اضافه کرد: در راستای ساماندهی موتورهای شارژی پیست گردشگری موتورسواری در جنوب جزیره توسط سازمان منطقه آزاد کیش نیز ویژه گردشگران ایجاد می‌شود.

پیش از آغاز اجرای طرح ساماندهی تقریبا ۴۰ درصد از برخوردها در تصادفات جزیره کیش ناشی از موتورهای شارژی بود که ۲۰ درصد نقش اساسی در ایجاد سانحه رانندگی داشتند و با اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی این رقم به ۳۰ درصد و تقریبا در ۱۵ درصد از تصادفات نقش اصلی را موتورهای شارژی دارند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا