مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ محدرضا محمدی: موتورسیکلت‌های اصفهان فرسوده هستند

 رئیس پلیس راهور استان اصفهان از توقیف ۱۱۶۳دستگاه موتورسیکلت به علت آلودگی صوتی، دودزا بودن، حرکت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، نداشتن پلاک، نداشتن گواهینامه و … خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه راکبان موتورسیکلت عامل عمده تخلفات راهنمایی و رانندگی در محورهای درون شهری استان اصفهان هستند، اظهار داشت: آلودگی صوتی و آلودگی هوای این وسیله نقلیه ۶ برابر بیشتر از خودروها است، از طرفی گاز منوکسید کربنی که از اگزوز موتورسیکلت‌ها خارج می‌شود نیز خطرناک است.

وی در خصوص برخورد مأموران پلیس راهور با موتورسیکلت‌های دودزا در محورهای درون شهری استان اصفهان افرود: برخورد با اینگونه موتورسیکلت‌ها در دستور کار جدی پلیس راهور است و از این رو ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۶۳ دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات گوناگون همچون ایجاد آلودگی صوتی، حرکت خلاف جهت محور، عبور از چراغ قرمز، نداشتن پلاک، نداشتن گواهینامه و عدم استفاده راکبان از کلاه ایمنی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند که بخشی از این موتورسیکلت‌ها دودزا بودند.

موتورسیکلت‌هایی اصفهان فرسوده هستند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان همچنین به فرسوده بودن موتورسیکلت‌های تردد کننده در شهرهای استان اصفهان اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهرها تردد می‌کنند از مرز سن فرسودگی گذشته و هیچ اقدامی برای اسقاط و جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های جدید صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تعداد مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی ۲ مرتبه در سال یعنی هر ۶ ماه یک بار است در حالی که در استان اصفهان یک مرکز معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها وجود ندارد و مسئولان شهری باید در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند.

سرهنگ محمدی ادامه داد: علاوه بر این بر اساس همین آئین نامه تردد انواع موتورسیکلت‌های بنزینی که سیستم سوخت رسانی کاربراتوری دارند در شهرهای با اولویت آلایندگی که اصفهان هم جزو آنها می‌شود از ابتدای سال جاری ممنوع است.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تردد موتورسیکلت را در هسته مرکزی شهرها دارد و با تولید و جایگزین کردن موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی می‌توان تأثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و دیگر آسیب‌هایی که این وسیله نقلیه دارد ایجاد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از موتورسواران با این وسیله نقلیه امرار معاش می‌کنند، تصریح کرد: سعی ما بر این است تا جایی که قانون اجازه دهد با این افراد مدارا کنیم اما توصیه ما این است که برای احترام به حقوق دیگر شهروندانی که حق دارند از هوای پاک استفاده کنند هرچه زودتر نسبت به تعویض موتورسیکلت خود اقدام کرده و قوانین مربوط به تردد با این وسیله نقلیه را نیز رعایت کنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا