آمار فروش موتورسیکلت اروپا در سال 2021 منتشر شد

ثبتنام موتورسیکلت و موپد در بازارهای کلیدی اروپا از سطح قبل از همهگیری 2019 پیشی گرفته است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا، نتایج کل سال 2021 نشان میدهد که بازار موتورسیکلت اروپا به عملکرد خوب خود ادامه میدهد و پس از قرنطینههای سال 2020 که توسط همهگیری کویید 19 آغاز شد، بازار در حال بازگشت است.
ثبتنام موتورسیکلت در پنج بازار بزرگ اروپایی (یعنی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) 7.8 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافته است. در مجموع در سال 2020 تعداد 880 هزار و 700 دستگاه فروش بود و در سال 2021 تعداد 949 هزار و 400 دستگاه موتورسیکلت در بازارهای اصلی اروپا ثبت شد.
قابل ذکر است که تقریباً تمام بازارهای اصلی موتورسیکلت در سال 2021 افزایش حجم را ثبت کردند. نتایج انعکاس سطوح مختلف اختلال در بازار در بهار 2020، مرتبط با بحران بهداشتی بود.
بیشتر بخوانید:
تعداد فروش موتورسیکلت جهان در سال 2021 منتشر شد/ بررسی تأثیرات جنگ روسیه و اوکراین بر صنعت دوچرخ
ایتالیا با فروش 269 هزار و 600 دستگاه و با رشد خیره کننده 23.6 درصد نسبت به سال قبل بزرگترین بازار اروپا بود. فرانسه، دومین بازار بزرگ با فروش 206 هزار و 950 دستگاه موتورسیکلت 8.5 درصد رشد کرد در حالی که آلمان، سومین بازار موتورسیکلت در اروپا، شاهد کاهش 9.7 درصدی (199 هزار و 100 دستگاه موتورسیکلت) بود که تا حدی نتایج بسیار مثبت در سال 2020 را جبران کرد.
بازارهای موتورسیکلت اسپانیا و بریتانیا به ترتیب 8 درصد و 10.2 درصد رشد کردند.
ثبتنام در شش بازار موپد اروپایی تحت نظارت انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (یعنی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) در مجموع به 264 هزار و 800 دستگاه رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه در سال 2020 کاهش 5.6 درصدی را نشان میدهد.
آنتونیو پرلوت، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا، در مورد وضعیت فعلی این بخش گفت:
ارقام ثبتنام برای سال 2021 بهبود بازار را پس از تأثیر کووید 19 در ماههای اول سال گذشته تأیید میکند. اگر به ثبتنام موتورسیکلت و موپد با هم نگاه کنیم، بازارهای کلیدی اروپا بین سالهای 2019 تا 2021 بهطور مداوم رشد کردهاند. حتی بیشتر، اگر بخش موتورسیکلت و موپد را جداگانه در نظر بگیریم، هر یک از آنها در سال 2021 تعداد ثبتنامهای بیشتری نسبت به سال 2019 داشتهاند. این روند صعودی برای 3 سال متوالی تأیید میکند که جذابیت وسایلنقلیه ما حتی در زمینه فعلی، هم بهعنوان راهحلهای جابهجایی شهری و هم بهعنوان فرصتهای اوقات فراغت بیشتر شده است.
از سال 2020، انتشارات آماری ACEM شامل موارد زیر است:
- برای بخش موتورسیکلت: ایتالیا، فرانسه، آلمان اسپانیا و بریتانیا. این کشورها حدود 80 درصد از ثبتنامهای موتورسیکلت را در بلوک اتحادیه اروپا + بریتانیا تشکیل میدهند.
- برای بخش موپد: فرانسه، هلند، آلمان، ایتالیا، بلژیک، و اسپانیا. این کشورها حدود 80 درصد از ثبتنام در بلوک اتحادیه اروپا + بریتانیا را تشکیل میدهند.
- ارقام موپد شامل وسایلنقلیه L1eB (موپدهای دوچرخ) و همچنین وسایلنقلیه L2e (موتورهای سهچرخ) است. برای برخی از کشورها، بسته به شیوههای اداری آنها، ممکن است وسایلنقلیه L1e-A (سیکلهای برقی) را نیز شامل شوند.
درباره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا
انجمن اروپایی تولیدکنندگان موتورسیکلت (ACEM) نماینده سازندگان موتورسیکلت، موپد، سهچرخ و چهارچرخ (وسایلنقلیه رده L) در اروپا است.
• اعضای این انجمن شامل 18 شرکت تولیدی است: بیامو، بیآرپی، دکاتی، هارلی دیویدسون، هوندا، کاواساکی، کیتیام، کیمکو، امویآگوستا، اسکوترهای پژو، پیاجیو، صنایع پولاریس، قودر، رویال انفیلد، سوزوکی، تریومف، یاماها و زیرو.
• این انجمن همچنین نماینده 20 انجمن صنعت موتورسیکلت در 17 کشور مختلف اروپایی است و حدود 389 هزار شغل به صنعت رده L در اروپا بستگی دارد.
همچنین بیش از 39 میلیون موتورسیکلت و اسکوتر در جادههای اروپا وجود دارد (تخمین 2019).
سوالات متداول انتشارات آماری ACEM
آیا انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا میتواند اطلاعات دقیقی در مورد ثبتنام بر اساس برند وسایلنقلیه و ظرفیت سیلندر ارائه دهد؟
پاسخ: این انجمن اطلاعات مربوط به نام تجاری و ظرفیت سیلندر وسایلنقلیه را به اعضای خود و اشخاص ثالث ارائه نمیدهد. با این حال، چندین انجمن ملی، ثبتنام وسایلنقلیه را در هر برند یا ظرفیت سیلندر برای کشور محل فعالیت خود منتشر میکنند. برای مشاهده لیست کامل این انجمنها اینجا را کلیک کنید.
آیا انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا اطلاعاتی در مورد اسکوترهای کیک دارد؟
پاسخ: خیر. اکثر مقامات ملی در سراسر اروپا اطلاعات دقیقی را در مورد اسکوترهای ضربهای و سایر وسایل حملونقل کوچک جمعآوری نمیکنند. بنابراین، این انجمن به آن دادهها دسترسی ندارد.
از کجا میتوانم اطلاعات مربوط به ثبتنام چهار چرخ را دریافت کنم؟
پاسخ: اطلاعات دقیق در مورد ثبتنام چهارچرخ را میتوان از طریق انجمن اروپایی چهار چرخ (EQUAL) دریافت کرد.
از کجا میتوانم در مورد ثبتنام وسایلنقلیه همهجا رو (all-terrain vehicles) اطلاعات کسب کنم؟
پاسخ: اطلاعات مربوط به ثبتنام (ATV) را میتوان از طریق انجمن اروپایی صنعت وسایلنقلیه همهجارو (ATVEA) دریافت کرد.
آیا انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا اطلاعات دوچرخههای برقی را دارد؟
خیر. اطلاعات مربوط به دوچرخههای برقی را میتوان از طریق کنفدراسیون صنایع دوچرخه اروپا (CONEBI) دریافت کرد.
بیشتر بخوانید:
واژهنامه انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا
موتورهای دوچرخ
اصطلاح دوچرخ موتوری (Powered Two-Wheeler) طیف گستردهای از وسایلنقلیه را پوشش میدهد. محصولات به بخشهای مختلفی از جمله موپدها، خیابانی، کلاسیک، سوپراسپرت، تورینگ و آفرود تقسیم میشوند. اصطلاح PTW اغلب در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت. اما، با ورود مفاهیم جدید خودروهای سبک با سه و چهار چرخ به بازار، به تدریج کنار گذاشته میشود.
خودروی دسته L
رده L شامل موپدها و موتورسیکلتها و همچنین وسایلنقلیه تمام زمینی (چهار نفره) و سایر وسایلنقلیه کوچک با 3 یا 4 چرخ است که در مقررات EU/ 2013/ 168 پیشبینی شده است.
موپدها
ارقام موپدها شامل موتورهای دو چرخ (رده L1e) و موتورهای سه چرخ (رده L2e) میشود.
موتورسیکلتها
دادههای موتورسیکلت انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا شامل موتورسیکلتهای دوچرخ (دسته L3e) و همچنین موتورسیکلتهای دوچرخ با سایدکار (رده L4e) و سهچرخ (رده L5e) است.
فنآوریهای نیروی محرکه
موتور احتراق داخلی[1] رایجترین حالت پیشرانه در موتورسیکلتها و موپدها است. این یک موتور حرارتی است که در آن احتراق سوخت با هوا اتفاق میافتد. موپدها و موتورسیکلتها عمدتاً دارای موتور بنزینی جرقهای هستند.
یک وسیلهنقلیه الکتریکی[2] از یک یا چند موتور الکتریکی یا موتورهای کششی[3] برای رانش استفاده میکند.
[1] Internal Combustion Engine
[2] Electric Vehicle
[3] Traction Motors
پایان پیام/