مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

افزایش فروش موتورسیکلت اروپا در 9 ماهه اول سال 2021/ تقسم‌بندی وسایل‌نقلیه از نظر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا چگونه است؟

فروش موتورسیکلت‌ها در 9 ماهه اول سال 2021 همچنان در حال افزایش است و از سطح قبل از همه‌گیری کرونا فراتر رفته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در 9 ماهه اول سال 2021، ثبت‌نام موتورسیکلت در پنج بازار بزرگ اروپایی (یعنی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) به میزان 10.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2020 افزایش یافت و در مجموع به 792 هزار و 819 دستگاه رسید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، به‌دلیل تأثیر متفاوت اختلالات کووید 19 در بهار 2020، تقریباً تمام بازارهای ملی اصلی در سال 2021 نسبت به مدت مشابه در سال 2020 افزایش حجم را ثبت کردند و ایتالیا بیشترین افزایش (+27.9٪) را نشان داد. بریتانیا، اسپانیا و فرانسه نیز عملکرد خوبی داشتند و به ترتیب شاهد افزایش 13.5، 8.7 و 8.5 درصدی بودند، در حالی که در آلمان ثبت نام‌های جدید اندکی کاهش یافت (-4.9٪).

بخش موپد در شش بازار اروپایی تحت پوشش (بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) در مقایسه با ارقام سال گذشته به‌طور کلی ثابت باقی ماند و در نه ماهه اول سال 2021 در مجموع به 206 هزار و 751 دستگاه رسید (-0.2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2020).

برای مقایسه بهتر، با در نظر گرفتن اطلاعات ثبت‌نام قبل از همه‌گیری، 9 ماه پس از سال 2021، بازار موتورسیکلت اروپا نشانه‌هایی از رشد را نشان می‌دهد (792,819 دستگاه برای ژانویه تا سپتامبر 2021 در مقابل 732,594 دستگاه برای ژانویه تا سپتامبر 2019، که نشان دهنده افزایش 8.2 درصدی است). بازار موپد نیز روند مشابهی را دنبال می کند: در مدت زمان مشابه، با ثبت 206,751 دستگاه، که نشان دهنده افزایش 6.8 درصدی نسبت به سال قبل است.


بیشتر بخوانید:

آمار شماره‌گذاری موتورسیکلت در ایران طی شش ماهه اول 1400 به تفکیک ماه + نمودار


آنتونیو پرلوت، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا، در مورد وضعیت فعلی این بخش گفت:

در مجموع، ارقام ثبت‌نام در 9 ماه اول سال 2021 بهبود بازار را پس از تأثیر کووید19 در ماه‌های اول سال گذشته تایید می‌کند، که در کل این بخش را تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار داده بود. مهم‌تر از آن، آخرین داده‌ها تأیید می‌کند که بازارهای موتورهای دوچرخ در اروپا در سطح جهانی با افزایش قابل توجهی برای موتورسیکلت‌ها و موپدها از ارقام قبل از کووید19 فراتر رفته‌اند. اگر کمبود جهانی نیمه‌هادی که بر بخش خودرو تأثیر می‌گذارد و به‌طور غیرمستقیم نیز باعث تأخیر لجستیکی برای تولید برخی از تولیدکنندگان موتورسیکلت می‌شود نبود، این نتایج موقتی 2021 می‌توانست مثبت‌تر باشد. ارقام سه ماهه آخر به ما نشان می‌دهد که آیا این روندها تأیید می‌شوند یا خیر. اما در مجموع، اعداد تأیید می‌کنند که موتورهای دو چرخ راه‌حلی جذاب و راحت برای تحرک و فعالیت‌های اوقات فراغت باقی می‌مانند.

سوالات متداول

آیا انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد ثبت‌نام بر اساس برند خودرو و ظرفیت سیلندر ارائه دهد؟

این انجمن اطلاعات مربوط به نام تجاری و ظرفیت سیلندر خودرو را به اعضای خود و اشخاص ثالث ارائه نمی‌دهد. با این حال، چندین انجمن ملی، ثبت‌نام خودرو را در هر برند یا ظرفیت سیلندر برای کشور محل فعالیت خود منتشر می‌کنند. برای فهرست کامل این انجمن‌ها اینجا را کلیک کنید.

آیا انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا اطلاعاتی در مورد اسکوترهای کیک دارد؟

خیر. اکثر مقامات ملی در سراسر اروپا اطلاعات دقیقی را در مورد اسکوترهای ضربه‌ای و سایر وسایل حمل‌ونقل کوچک جمع‌آوری نمی‌کنند. بنابراین، این انجمن به آن داده‌ها دسترسی ندارد.

از کجا می‌توانم اطلاعات مربوط به ثبت‌نام‌های چهار چرخ را دریافت کنم؟

اطلاعات دقیق در مورد ثبت‌نام‌های چهار چرخ را می‌توان از طریق انجمن اروپایی تولیدکنندگان چهار چرخ (EQUAL) بازیابی کرد. اینجا را کلیک کنید.

از کجا می‌توانم در مورد ثبت‌نام وسایل‌نقلیه تمام زمینی اطلاعات کسب کنم؟

اطلاعات مربوط به ثبت‌نام وسایل‌نقلیه تمام زمینی را می‌توان از طریق انجمن اروپایی صنعت وسایل‌نقلیه تمام زمینی (ATVEA) بازیابی کرد. اینجا را کلیک کنید.

آیا انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا اطلاعات دوچرخه‌های برقی را دارد؟

خیر. اطلاعات مربوط به دوچرخه‌های برقی را می‌توان از طریق کنفدراسیون صنایع دوچرخه اروپا (CONEBI) بازیابی کرد. اینجا را کلیک کنید.

واژه‌نامه انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا

موتورهای دوچرخ

اصطلاح دوچرخ موتوری (Powered Two-Wheeler) طیف گسترده‌ای از وسایل‌نقلیه را پوشش می‌دهد. محصولات به بخش‌های مختلفی از جمله موپدها، خیابانی، کلاسیک، سوپراسپرت، تورینگ و آفرود تقسیم می‌شوند. اصطلاح PTW اغلب در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما، با ورود مفاهیم جدید خودروهای سبک با سه و چهار چرخ به بازار، به تدریج کنار گذاشته می‌شود.

خودروی دسته L

رده L شامل موپدها و موتورسیکلت‌ها و همچنین وسایل‌نقلیه تمام زمینی (چهار نفره) و سایر وسایل‌نقلیه کوچک با 3 یا 4 چرخ است که در مقررات EU/ 2013/ 168 پیش‌بینی شده است.

موپدها

ارقام موپدها شامل موتورهای دو چرخ (رده L1e) و موتورهای سه چرخ (رده L2e) می‌شود.

موتورسیکلت‌ها

داده‌های موتورسیکلت انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا شامل موتورسیکلت‌های دوچرخ (دسته L3e) و همچنین موتورسیکلت‌های دوچرخ با سایدکار (رده L4e) و سه‌چرخ (رده L5e) است.

فن‌آوری‌های نیروی محرکه

موتور احتراق داخلی[1] رایج‌ترین حالت پیشرانه در موتورسیکلت‌ها و موپدها است. این یک موتور حرارتی است که در آن احتراق سوخت با هوا اتفاق می‌افتد. موپدها و موتورسیکلت‌ها عمدتاً دارای موتور بنزینی جرقه‌ای هستند.

یک وسیله‌نقلیه الکتریکی[2] از یک یا چند موتور الکتریکی یا موتورهای کششی[3] برای رانش استفاده می‌کند.


[1] Internal Combustion Engine

[2] Electric Vehicle

[3] Traction Motors

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا