مصطفی زینی وند: افزایش تردد موتورسیکلت‌ها چالشی اساسی برای تهران است

به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» ملحق شوید. برای اطلاع از دلیل این حرکت اینجا را کلیک کنید.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: با توجه به آن میزان آلودگی‌هایی که موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌کنند هرچقدر که ما فضا را برای این‌ها باز کنیم و تردد وسایل نقلیه موتوری در سطح شهر افزایش پیدا کند بی انضباطی هم به تبع آن افزایش پیدا می‌کند و تخلفاتی که دارند هم شایع‌تر خواهد شد.

مصطفی زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران درخصوص رویکرد‌های ضروری و کارآمد برای مدیریت وضع ترافیک شهری پایتخت گفت: برای ساخت و توسعه معابر شهری تهران اگر دیدگاه‌ها مبتنی بر این باشد که ما صرفا به ساخت معبر بپردازیم و دنبال ایجاد تقاضا باشیم بدیهی است که این تقاضا به وجود خواهد آمد.

در کسری از زمان و با فاصله خیلی اندکی از انجام این ساخت و ساز آن معبر هم اشغال خواهد شد و تردد‌ها به صورتی درخواهد آمد که این معبر دیگر جوابگوی آن بار ترافیکی نخواهد بود. برای همین لازم است تا ما رویکردهایمان را در این زمینه تغییر بدهیم.

من تصور می‌کنم رویکرد‌های ما باید به سمتی هدایت شود که بتوانیم مساله انسان محوری را رواج بدهیم و این رویکرد را جایگزین خودرومحوری بکنیم.

 وی ادامه داد: درواقع این تبعات بسیار منفی و مشکلاتی که در اثر تراکم خودرو‌ها و وسایل نقلیه موتوری به وجود آمده را باید با توسعه رویکرد انسان محوری مرتفع کرد. یک فقره از مشکلات ما به همین افزایش تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران مربوط می‌شود که خود این مساله یک چالش اساسی به حساب می‌آید.

با توجه به آن میزان آلودگی‌هایی که موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌کنند هرچقدر که ما فضا را برای این‌ها باز کنیم و تردد وسایل نقلیه موتوری در سطح شهر افزایش پیدا کند بی انضباطی هم به تبع آن افزایش پیدا می‌کند و تخلفاتی که دارند هم شایع‌تر خواهد شد. همه این موارد در واقع مشکلات و معضلاتی است که می‌تواند گریبانگیر شهر و شهروندانش بشود.

زینی وند در واکنش به اینکه سالانه ۱۵۰ هزار خودروی جدید به چرخه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود و در عین حال عرض معابر بزرگراهی هم در بیشتر نقاط جوابگوی حجم بالای خودرو‌ها نیست و به عاملی برای ایجاد راهبندان بدل شده گفت: بر اساس یک مطالعه و محاسبه بسیار دقیق و کارشناسی که در این زمینه به انجام رسیده یک خودرو به صورت میانگین در طول سال بیست هزار کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

حال اگر میانگین سرعت این خودرو چهل کیلومتر در ساعت باشد مدت زمان زیادی هم در حالت توقف قرار دارد و آن توقفاتی که در حاشیه معبر اتفاق می‌افتد باعث اشغال فضای سطح سواره رو می‌شود و مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند.

 رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: درواقع ما از همین ظرفیت عینی و موجودی که در اختیار داریم به نحو مطلوب نمی‌توانیم استفاده کنیم و آن تخلفاتی که در رابطه با پارک کردن دوبله که در معابر به وجود می‌آید یا موارد دیگری که اتفاق می‌افتد همه این‌ها باعث می‌شود تا با افزایش تعداد وسایل نقلیه در شرایطی که سطح معابر هم گنجایش محدودی دارند مشکلات ترافیکی ما تشدید بشود. راهکار اصلی مقابله با چنین مشکلاتی این است که ما به سمتی برویم که کاهش مطلوبیت استفاده از وسیله نقلیه شخصی را به دنبال داشته باشند. درواقع سیاست گذاری‌های ما و برنامه‌های ما در حوزه مدیریت شهری باید به نحوی پیش برود که مقوله انسان محوری به پیش برده شود تا مشکلات این حوزه را بتوانیم برطرف کنیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
میزان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا