مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پیشنهاد جدید دولت هند برای فراگیر شدن استفاده از موتورسیکلت‌های برقی/ چرا تولیدکنندگان برای ساخت باتری وسایل‌نقلیه برقی محتاط هستند؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بخش عمده‌ای از استارت‌آپ‌های وسایل‌نقلیه الکتریکی جهان در هند مستقر هستند. با بیشتر و بیشتر دیدن خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در منطقه، دولت هند تمام تلاش خود را کرده تا با تشویق تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان از وسایل‌نقلیه الکتریکی، از نوآوری‌های این صنعت حمایت کند.

در واقع، دولت مرکزی هند اخیراً پیشنهادی را تهیه کرده است که مطمئناً هزاران راکبان اسکوتر برقی در این کشور را به وجد خواهد آورد. در تلاش برای تسریع در پذیرش جریان اصلی خودروهای الکترونیکی، دولت معافیت‌‌هایی را پیشنهاد کرده است. اگر این پیشنهاد تأیید شود رضایت ذینفعان و همچنین عموم مردم را جلب می‌کند، مطمئناً این یک انگیزه بزرگ برای تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و مشتریان به‌طور یکسان است تا وسایل‌نقلیه مجهز به موتور احتراق داخلی خود را به نفع وسایل‌نقلیه الکتریکی کنار بگذارند.

پیشنهادی که توسط وزارت حمل‌ونقل جاده‌ای و بزرگراه‌ها (MoRTH) تهیه شده تأکید می‌کند که مالکان و تولیدکنندگان وسایل‌نقلیه برقی از پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام معاف می‌شوند و برای تولیدکنندگان، ثبت علامت تجاری جدید مربوط به توسعه وسایل‌نقلیه الکتریکی نیز رایگان است.

با توجه به این واقعیت که این پیشنهاد هنوز در مرحله تدوین است، ذینفعان مختلف از جمله عموم مردم بسیار ترغیب می‌شوند که ظرف مدت سی روز از تاریخ صدور، در این زمینه اظهار نظر کرده و نظرات خود را ارائه دهند. اگر این پیشنهاد تأیید شود، منجر به اصلاح قانون شماره 81 قوانین وسایل نقلیه مرکزی موتور می‌شود که از سال 1989 ایجاد شده است.

در صورت عملی شدن این امر، مشتری‌های بیشتری برای خرید وسایل‌نقلیه برقی خواهند آمد. تقاضا افزایش می‌یابد و در عین حال تولیدکنندگان را وادار به ساخت باتری در هند می‌کند. این به نوبه خود به کاهش هزینه اولیه خرید وسایل‌نقلیه برقی در بازار هند کمک می‌کند. البته یک شرکت تولیدکننده باتری به مقدار زیادی درآمد مالی نیاز دارد. در حال حاضر، تولیدکنندگان از سرمایه‌گذاری در باتری‌های وسایل‌نقلیه برقی محتاط هستند. زیرا، تقاضا برای توجیه سرمایه‌گذاری زیاد نیست. در هند، این تصور رایج وجود دارد که وسایل‌نقلیه الکتریکی راه طولانی برای تبدیل شدن به وسایل‌نقلیه استفاده روزمره دارند. در حالی که بر اساس برد و سرعت پایین آن‌ها، این وسایل‌نقلیه ممکن است در حال حاضر جریان اصلی نباشند. اما این فناوری هر روز در حال پیشرفت است و هر روز وسایل‌نقلیه جدیدی به بازار می‌آیند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
RideapartFinancialexpress
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا