مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محققان دانشگاه «ام‌آی‌تی» مشغول توسعه یک موتورسیکلت هیدروژنی هستند

گروهی از محققان دانشگاه «ام آی تی» مشغول توسعه یک موتورسیکلت هیدروژنی هستند که علاوه بر باتری یک سلول سوختی نیز دارد و مشکل مدت زمان طولانی شارژ را برطرف می کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر به نقل از گیزموچاینا، «ام آی تی»دیدگاه تازه‌ای درباره تامین سوخت موتورسیکلت ها دارد و در این زمینه روی هیدروژن تمرکز کرده است. تیم وسیله نقلیه الکتریکی این دانشگاه که برای فعالیت های نوآورانه خود مشهور است، هم اکنون مشغول بررسی موتورسیکلت های برقی هیدروژنی است. این تیم نمی خواهند فقط یک موتور سیکلت بسازند، بلکه آنها مشغول بررسی شیوه ای هستند تا فرایند استفاده از موتورسیکلت حافظ محیط زیست باشد.

موتورسیکلت ابداعی این گروه با ترکیبی از باتری و سلول سوختی هیدروژن کار می کند. چنین تنظیماتی یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای برقی یعنی مدت زمان طولانی شارژ را برطرف می کند. زیرا سوخت گیری هیدروژن با سرعتی مشابه پرکردن باک بنزین خودرو انجام می شود و در نتیجه گزینه ای مناسب برای موتورسواران به حساب می آید.

نکته جالب درباره این پروژه منبع باز بودن طراحی آن است. این بدان معناست که همه افراد می توانند به یافته های آنها دسترسی یابند و احتمالا آنها را ارتقا دهند. چنین فرایندی می تواند نوآوری در استفاده از هیدروژن برای وسایل نقلیه را سرعت بخشد.

تلاش های تیم فقط به ابداع یک نوع جدید از موتورسیکلت مربوط نیست. آنها بخشی از یک تلاش وسیع تر درباره چگونگی استفاده از منابع انرژی متفاوت برای وسایل نقلیه هستند. محققان امیدوارند با نمایش نمونه اولیه موتورسیکلت در رویدادها و به اشتراک گذاری پیشرفت های خود دراین زمینه توجه افراد بیشتری را به نیروی هیدروژن جلب کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا