بررسی صنعت موتورسیکلت کلمبیا در سه ماهه اول سال 2021/ یاماها رهبر بازار

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کارشناسان پیشبینی میکنند بهدنبال کاهش فروش در سال گذشته، بازار موتورسیکلت در سال 2021 بهبودی سریع داشته باشد و دادههای ماههای اول این انتظار را تأیید میکند. در سه ماهه اول فروش 161.997 دستگاه بود که نسبت به سال گذشته 10.4 درصد و نسبت به سال 2019 میزان 9.3 درصد افزایش داشته است.
رهبر بازار دوباره یاماها با 30.691 فروش (+9.5٪) و پس از آن باجاج خودرو با 18.810 دستگاه (-44٪) و سپس هوندا با 24.466 دستگاه (+1.7٪) قرار گرفتند. عملکرد برجسته نیز برای ویکتوری با 191 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، استارکر (+183%)، تیویاس (+53.6%) بوده است و کیمکو و کاواساکی نزدیک به 30 درصد از بازار خود را از دست دادند.
در آپریل فروش 53.646 دستگاه بوده است که در مقایسه با آپریل 2019 میزان 11 درصد افزایش داشته است.
واقعیت بزرگ سال سقوط واقعی گزارش شده توسط باجاج است که بیش از 10 سال رهبر بازار بوده و به شدت در حال سقوط است. دلیل این سقوط تغییرات استراتژیک اعمال شده توسط شرکتهای هندی است. البته، باجاج با هدف صادرات در منطقه، به تازگی کارخانهای را افتتاح کرده است. کارخانه جدید شامل عملیات CKD برای مواد وارداتی از شرکت مادر است. بنابراین، میتوان انتظار داشت که باجاج در ماههای آینده بهبود یابد.
در دوره قبل از کویید 19، صنعت دوچرخ کلمبیا واقعاً در وضعیت خوبی قرار داشت و بهدنبال رشد سالهای گذشته، حاکمیت دومین بازار بزرگ قاره، اولین بار در منطقه اسپانیایی زبان، به یک مرکز مهم برای صنعت در کل آمریکای لاتین بو.د
اما، شیوع کویید 19 دولت را مجبور به تعطیلی فعالیتهای صنعتی و تجاری در کل سال کرده است و این صنعت اولین سقوط پس از سه سال رشد را در سال 2020 به خود دید. اگرچه در بخش دوم سال تا حدی بهبود یافت و فروش کل سال با 523.885 دستگاه به پایان رسید که 14.8 درصد افت داشت.
با این حال، رشد بازار کلمبیا علاقه زیادی به تولیدکنندگان بیشتری ایجاد کرده و رقابت سخت و سختتر میشود و هر ساله سهم بازار باجا اتو از دست میرود. در سال 2020 رهبر جدید بازار یاماها با فروش 105.202 دستگاه (-7.9٪)، بالاتر از باجاج خودرو با 101.800 دستگاه (-28.2٪) و هوندا با 83.714 دستگاه (-19.5٪) بود.
تاریخچه صنعت موتورسیکلت کلمبیایی
در دهه گذشته صنعت موتورسیکلت کلمبیا کاملاً دگرگون شد و بهدلیل گسترش عرضه محصولات، سقوط قیمتها و افزایش مراقبت از ایمنی به یک عامل اصلی در تحرک شخصی تبدیل شد. بنابراین، امروزه طیف وسیعتری از مصرفکنندگان در حال خرید موتورسیکلت برای انتقال خود به دانشگاه، محل کار خود یا استفاده برای پیک هستند.
امروزه در کلمبیا بیش از 50 درصد وسایلنقلیه دوچرخ دارند و بهطور متوسط هر 5 نفر یک موتورسیکلت دارد. این دادهها میتوانند توضیح دهند که چرا موتورسیکلت در واقع یک ابزار مهم برای کلمبیاییها، برای حملونقل ، سبک زندگی و همچنین کار است.
برای دستیابی به این عملکرد برجسته، یک کار درخشان توسط دولت انجام شده است که تدریجاً قوانینی را برای هدایت توسعه این بخش و تولیدکنندگان تغییر داده است که تلاش زیادی برای ایجاد امکانات محلی و تولید وسایلنقلیه با کیفیت بالا و محصولات مرتبط مانند لوازم جانبی، تجهیزات و لباسهای خاص است.
در کلمبیا شش تولیدکننده موتورسیکلت وجود دارد (قدیمیترین آنها از سال 1942 فعال است) که با همکاری شرکتهای برتر بینالمللی مانند هوندا، کاوازاکی و کیتیام مونتاژ میکنند.
بیشتر بخوانید:
چگونه صنعت موتورسیکلت کلمبیا رشد کرد؟
پایان پیام/