مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرهنگ‌سازی برای تغییر رفتار موتورسواران

دومین مانور موتورسوار خوب با محوریت گسترش موتورسواری ایمن در منطقه 12 پایتخت برگزار خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صبح دیروز، 27 اردیبهشت‌ماه، هم‌زمان با اولین روز از هفته جهانی ایمنی، دومین مانور موتورسوار خوب با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و پلیس راهور در تقاطع خیابان مولوی و مصطفی خمینی به اجرا درآمد.
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: این برنامه با محوریت «گسترش موتورسواری ایمن» و با رویکرد آگاهی‌بخشی، تغییر رفتار اجتماعی و آموزش عملکرد صحیح ترافیکی به موتورسواران برای دومین‌بار در این منطقه به اجرا درآمد.

وی افزود: با توجه به اینکه سهم بالایی از موتورسواران در حوادث رانندگی نقش دارند، این مانور با درنظرگرفتن پنج هدفِ ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه‌سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، عدم حمل بار و …)، پرهیز از تردد در خط ویژه، تونل‌های شهری و مسیرهای ممنوع‌العبور و در پیاده‌روها و احترام به حقوق عابران پیاده برگزار می‌شود.

شهردار قلب طهران این پویش را سرآغازی بر تغییر نگرش شهروندان موتورسوار و تغییر رفتار موتورسوران بی‌توجه یا کم‌توجه به حقوق قانونی خود و دیگر شهروندان خواند و گفت: در این رویداد ۳ ساعته که در یکی از پرترددترین تقاطع‌های منطقه و شهر تهران شکل گرفت، ضمن دعوت از شهروندان برای پیوستن به این پویش فرصتی برای توقف و گفت‌وگوی صمیمانه با موتورسوران در مورد چگونگی تردد ایمن با این وسیله نقلیه پرخطر فراهم شد.

وی با یادآوری این نکته که هم‌اکنون ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به موتورسواران اختصاص دارد، تأکید کرد: موتور تنها وسیله نقلیه بسیاری از شهروندان و خانواده آنان است و چه بسیارند شهروندانی که به جز تردد با موتور، با کار از طریق این وسیله امرار معاش می‌کنند؛ اما نباید فراموش کنیم که هیچ‌یک از این موارد، دلایل موجهی برای قانون‌گریزی و چشم‌پوشی مسؤولان از این موضوع نیست.
سعادتی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله به‌زودی شاهد اقدامات اساسی برای ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در سطح تمام شهرها از سوی مدیران شهری و کشوری باشیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شهر فردا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا