بهبود صنعت موتورسیکلت مالزی در سه ماهه اول سال 2021/ یاماها با بیش از 40 درصد از سهم بازار در سکوی نخست فروش
به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت مالزی در سال 2020 بیشترین مقاومت را در منطقه داشت و در سه ماهه اول سال 2021 افزایش چشمگیری را نشان داد. در حالی که سایر کشورهای منطقه هنوز با مشکل روبرو هستند. همچنین پیشبینی میشود اقتصاد مالزی در این سال بین 6 تا 7.5 درصد رشد کند.
در سه ماهه اول فروش با 164.569 دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30.8 درصد و نسبت به فصل اول سال 2019 میزان 24 درصد افزایش داشته است. همچنین رهبر بازار دوباره یاماها با بیش از 40 درصد سهم بازار بود و پس از آن هوندا، کاوازاکی و مودناس قرار گرفتند.
در سال گذشته با وجود کسب رتبه پنجم در میان منطقه آ.سه.آن، بازار مالزی یکی از بزرگترین بازارهای جهانی است و در سال 2020 در رتبه سیزدهم قرار گرفت.
بهدنبال دوره منفی بین سالهای 2013 تا 2016، بازار بیش از 170 هزار دستگاه از دست داد. از سال 2017 صنعت در یک وضعیت مثبت قرار داشت و طبق اطلاعات منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت مالزی، در سال 2019 بازار داخلی با فروش در 546.813 دستگاه، در سطح 2013 بازگشت.
سال گذشته با 22 درصد افزایش فروش بسیار مثبت آغاز شد و فروش کل سال2020 تعداد 499.719 بوده است که 8.6 درصد کاهش داشت و در منطقه آسهآن افت کمتری داشته است.
بازار با مدلهای محلی پوشش داده شده یا از تایلند و اندونزی وارد میشود. در هر صورت، بیش از 60 درصد بازار در اختیار دو شرکت بزرگ ژاپنی است، با این ویژگی که رهبر بازار یاماها است نه هوندا. دو ژاپنی دیگر یعنی سوزوکی و کاوازاکی عقبتر هستند. در حالی که گروه بزرگی از تولیدکنندگان هندی و چینی در بازار میجنگند. تقریباً همه مارکهای برتر در کشور نمایندگی دارند، مانند کیتیام که البته جلوتر از بیامو، هارلی دیویدسون و تریومف است.
پایان پیام/