مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ترخیص ۳ هزار و ۶۱۰ دستگاه موتورسیکلت توقیفی در بوکان

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ سلمان حیدری روز سه‌شنبه اظهار داشت: براساس دستورالعمل اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، موتورسیکلت‌های توقیفی تا قبل از ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و موتورسیکلت‌های غیررسوبی در توقفگاه‌ها باید ترخیص شوند.

وی اضافه کرد: برهمین اساس مالکانی که موتورسیکلت آنها در پارکینگ‌ها توقیف شده می‌توانند تا ۱۷ دی‌ماه سال جاری با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰  و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

فرمانده انتظامی بوکان با بیان اینکه مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی در این شهرستان باید برای ترخیص اقدام کنند، اضافه کرد: مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی دارای خلافی برای آزادسازی وسیله نقلیه خود باید در زمان تعیین شده در راستای بهره‌مندی از این طرح اقدام کنند.

وی افزود: طبق قانون، سن تردد برای موتورسیکلت‌ها حداکثر هشت سال بوده و شرط ترخیص این موتورسیلکت‌ها نیز بازه زمانی ذکر شده است و چنانچه مالک موتورسیکلت مدعی صحت و سلامت ظاهری و فنی موتورسیکلت و یا داشتن برگ معاینه فنی معتبر است، می‌تواند پس از بازدید کارشناس راهنمایی و رانندگی و اخذ تاییدیه مربوطه برای ترخیص اقدام کند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا افراد می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با به همراه داشتن اسناد و مدارک موردنیاز برای ترخیص اقدام لازم را انجام دهند.

وی گفت: مدارکی که متقاضیان باید برای دریافت این خدمت ارائه دهند شامل کارت ملی مالک یا وکالتنامه محضری متصرف یا معرفی‌نامه نماینده قانونی اشخاص حقوقی، سند مالکیت برگ سبز کارت موتورسیکلت، قبض رسید پارکینگ و آخرین بیمه‌نامه شخص ثالث را شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی بوکان بیان کرد: پس از بررسی مدارک، مراتب جهت تایید ترخیص نهایی به پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال شده و متقاضیان می‌توانند پس از اخذ تاییدیه جهت دریافت موتورسیکلت خود به پارکینگ مراجعه کنند.

موتورسیکلت‌های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی سی شامل این طرح نمی‌شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا