مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح «ساماندهی موتورسیکلت‌های رسوبی» تا یک ماه دیگر تمدید شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در برنامه «صبح و گفتگو» درباره محدودیت های ترافیکی کرونایی گفت: طبق مصوبات ستاد کرونا بخشی از محدودیت های ترافیکی از اول آذرماه در شهرهای با وضعیت قرمز یا نارنجی اعمال می شوند.

وی افزود: خودروهایی که پلاک غیربومی دارند و در شهرهای قرمز و نارنجی در ساعات روز و شب تردد می کنند، درصورتیکه جزو لیست سفید (سفرهای ضروری از قبل هماهنگ شده با فرمانداری) نباشند توسط سامانه های هوشمند درون شهری و برون شهری و همچنین به صورت دستی توسط همکاران ما اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ سلیمی عنوان کرد: طبق آمارها تا به این لحظه، از ابتدای طرح ممنوعیت رفت و آمدها تا روز گذشته 343 هزار اعمال قانون در ساعات روز و شب توسط سامانه ها و دوربینها اتفاق افتاده و 815 هزار رکورد هم توسط دوربین ها ثبت شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا متذکر شد: البته تعداد تخلفاتی که دوربینها کنترل می کنند یک مرحله پالایش و چک اپراتوری هم دارد تا کسانی که سفرهای ضروری داشته و مشاغل آنها به گونه ای است که باید فعال باشند جریمه نشوند.

وی عنوان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، برای کسانی که سفر ضروری دارند و مشاغل آنها طوری است که باید خدماتی ارائه کنند فرآیندی تعریف شده تا از طرف سازمان مربوطه یا با درخواست از فرمانداری در سامانه اجراییات پالایش شده و اعمال قانون نشوند.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه صدور مجوز تردد در زمان ممنوعیت بر عهده فرمانداری هاست، افزود: افراد با مراجعه حضوری به فرمانداری ها و یا به صورت اتوماسیون از طریق ادارات می توانند موارد را منعکس کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اعلام اینکه هیچ محدودیت ترافیکی و اعمال قانونی در محدوده شهرهای سفید یا زرد وجود ندارد، گفت: اگر فردی با پلاک غیر بومی در شهرهای قرمز و نارنجی تردد کند اعمال قانون خواهدشد اما اگر خود فرد، بومی منطقه ای است و پلاک خودروی او غیربومی باشد می تواند به فرمانداری مراجعه و مدارک را ارائه کند و در صورت تأیید در لیست سفید قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کسانی که سفر ضروری دارند مثلا بیماری دارند و دسترسی هم به اورژانس ندارند می توانند مدارک و مستندات بیمار و مرکز درمانی را ارائه کنند تا پلاکشان در لیست سفید قرار بگیرد.

سرهنگ سلیمی از تمدید یک ماهه طرح ویژه ساماندهی موتورسیکلت های رسوبی خبرداد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی برای کسانی که موتورسیکلت شان در طول ده سال گذشته به هر دلیلی متوقف شده و در پارکینگهاست تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته است.

موتور سیکلت این افراد با حداقل هزینه پارکینگ بر مبنای قیمت سال 94 ، بخشودگی دوبرابری جرایم رانندگی و اخذ تعهد حتی به خاطر نداشتن گواهینامه و بیمه نامه و معاینه فنی تحویل داده می شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در پایان از شهروندان درخواست کرد که از سفرهای غیرضروری در این شرایط آب و هوایی خودداری کرده و در صورت سفر هم نکات ایمنی را مد نظر داشته باشند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا