مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدرسه موتورسواری را راه اندازی می کنم

به گزارش موتورسیکلت نیوز،  ساسان اکبری، قهرمان موتور ریس ایران می‌خواهد اولین مدرسه موتورسواری ایران را راه‌اندازی کند. به نظر او باید سن موتورسواری پایین بیاید: «ما استعدادهای فوق‌العاده‌ای در ایران داریم که باید پرورش پیدا کنند. سن موتورسواری باید بین ۷ تا ۸ سال باشد. حالا دنبال کارهای مجوز مدرسه موتورسواری هستم، این اتفاق می‌تواند انقلابی در موتورسواری باشد.»

او در این دو هفته اوج کرونا تمرینش را تعطیل کرده‌: «ما در پیست آزادی تمرین داشتیم اما حالا تعطیل شده است. به دلیل نوساناتی که در فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری هست ما برنامه مسابقه و تمرین درستی نداریم، فدراسیون در کمتر از یک‌ سال دو سرپرست عوض کرد که همین موضوع باعث شده تقویم سال ۹۹ نداشته باشیم.»

او از عدم حمایت فدراسیون ناراضی است: «من ۱۱ سال است که موتورسوار هستم و در این مدت حتی هزار تومان هم نگرفته‌ام. به من چندین بار وعده دادند اما هیچ‌کدام عملی نشد، در حالی که در بهترین مدرسه موتورسواری دنیا دوره دیده‌ام اما مرا به مسابقات بین‌المللی نفرستاده‌اند. نمی‌دانم تکلیف موتورهای وارداتی چه می‌شود اما من که قهرمان هستم مجوز ورود موتور نگرفته‌ام. هزینه‌های موتورسواری خیلی زیاد است، طوری که من ماشین و خانه‌ام را برایش فروختم اما هیچ حمایتی از هیچ ارگانی نشدم. موتورسواری نیاز به حمایت و توجه دارد اما فدراسیون هیچ کاری برای ما نکرده و نمی‌کند.»

قهرمان سرعت ایران معتقد است موتورسواری به شرط توجه حتی از فوتبال هم بیشتر درآمد دارد: «در ایران مسئولان هیچ دانشی درباره موتورسواری ندارند، در حالی که می‌تواند جزو پولسازترین رشته‌های ورزشی ایران باشد اما هیچ توجهی به آن نمی‌شود. ما با پخش زنده و حضور موتورسواران در مسابقات بین‌المللی می‌توانیم اسپانسرهای خوبی بگیریم اما متأسفانه توجه همه به فوتبال است.»

او فدراسیون را مقصر مرگ و میرهای تصادفات شهری می‌داند: «فدراسیون باید با استفاده از قهرمانان برای موتورسواران و اتومبیلرانان فرهنگ‌سازی کند. فدراسیون می‌تواند با برگزاری کلاس‌های مختلف میزان تصادفات را کم کند اما هیچ تلاشی نمی‌کند.»

اکبری منتظر انتخابات فدراسیون است: «امیدوارم هرچه سریع‌تر با برگزاری انتخابات، فردی لایق رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری شود. فردی که دلسوز ورزشکاران باشد و به وعده‌هایش عمل کند. از مسئولان می‌خواهم فکری برای این رشته پرهیجان کنند تا همه جوانان‌ها و استعدادها بتوانند به پیست بیایند.»

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا