مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت ايتاليا از سال ٢٠١٩ تا ٢٠٢٠/ تحليل آمار فروش برندهاى معروف در ايتاليا

به گزارش موتورسيكلت نيوز، به دلیل تعطیلى كرونا، بازار موتورسیکلت ایتالیا در ماه آوریل 97 درصد سقوط کرد و تمام نمایندگی ها بسته شدند. پیش بینی می شود در حالی که فعالیت ها از سر گرفته شده است، سال 2020، فروش حدود 40 درصد کاهش یابد.

چشم انداز بازار موتورسیکلت 2020

بازار موتورسیکلت ایتالیا در اواخر ماه فوریه از رشد خوبی برخوردار بود و حجم فروش آن در دو ماهه اول با سى و شش هزار و ٤٨٩ دستگاه، حدود ٩.٣درصد افزايش نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشت. فقط 10 روز پس از آن، تمام نمایندگی ها با محدودیت دولت تعطیل شدند و طی چند روز تمام کارخانه ها تعطيل شد.

در ماه مارس فروش موتورسیکلت هشت هزار و ٥١٩دستگاه (-65٪) و در مجموع سه ماهه اول با چهل و پنج هزار و هشت دستگاه (-25.7٪) و در آوریل 897 (-96.9٪) دستگاه به پایان رسید.

پيش بينى كارشناسان اين است كه با توجه به شرايط سخت ايتاليا به دليل شيوع كرونا تقاضای مصرف کننده از ژوئن به تدریج بهبود می یابد و فروش كل سال 2020 حدود 155.000 دستگاه يعنى 40.5درصد كمتر از ٢٠١٩ شود. در حالی که در سال 2021 بازار با فروش پیش بینی شده در حدود دويست و بيست هزار دستگاه، هنوز دور از سطح توليد 2019 خواهد بود.

داده های بازار موتورسیکلت 2019

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل ایتالیا، سال 2019 برای صنعت دوچرخ، سال تقریبا مثبتى بوده است و با فروش كل سال دويست و شصت هزار و ٣٥٣ دستگاه يعنى 5.0٪ افزایش، پنجمین رشد متوالی در یک رشته و تأیید مقام دوم بازار در اروپا، پس از فرانسه است.

بخش 50 سی سی تنها با فروش نوزده هزار و نود و يك دستگاه در اين سال، 7.6 درصد کاهش داشته و در حدود 7.3درصد از کل فروش بوده است. در حالی که بخش اسکوتر بالای 50 سی سى حدود يكصد و سي و سه هزار و ٤٤ دستگاه (+ 5.2٪) بود که نمایانگر بیش از نیمی از کل فروش است. بخش فروش موتورسیکلت نيز نود و هشت هزار و ٣٧٨ دستگاه (+ 6.5٪) بوده است.

توسعه بخش برقی کندتر از سایر کشورهای اروپایی است و در سال 2019 فروش تنها پنج هزار و ٢٥٠ دستگاه بوده است که 26.6٪ رشد داشته است.

عرصه رقابتی

با تجزیه و تحلیل داده های سال 2019، هوندا با پنجاه و چهار هزار و ٦٣٤ دستگاه فروش (+ 7.1٪)، حدود ٢١ درصد سهم بازار را داشته است و در مقام دوم پياجيو با چهل و دو هزار و ٧٧٦ دستگاه محصول فروخته شده (5.9٪ +)، حدود 16.4 درصد سهم بازار را داشته و سومین شركت يعنى یاماها با بيست و شش هزار و ٦٤٥ دستگاه فروش (-6.4٪)، حدود 10.2درصد از سهم بازار و پس از آن كيمكو تایوانی بيست و چهار هزار و پنجاه و چهار دستگاه (-3.5٪) از بازار سهم داشته است.

در جایگاه پنجم نيز در بین مارک های برتر، بى ام و، با پانزده هزار و ٦٣٢ دستگاه فروش در رکورد جدید برای اولین بار بیش از پانزده هزار دستگاه فروخت و پس از آن نيز دكاتى حدود 9.155 فروش داشت.

در جایگاه هفتم SYM با 7.591 دستگاه (+ 19.7٪) جلوتر از کاوازاکی با 7.517 (+ 8.0٪) دستگاه، KTM با 7.227 (+4.3٪) دستگاه و در مکان 10 بنللی با رشد سريع 6.818 دستگاه (+ 33.7٪) قرار دارد.

همچنين چندین تولید کننده نمره منفی داشتند. از جمله هارلی دیویدسون (-8.2٪)، آپریپیا (-4.1٪)، پژو (-16.5٪)، سوزوکی (-6.7٪) و حتی تولیدکننده اسکوتر برقی Askott در حدود (-6.6٪) گزارش دادند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا