مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت فيلپين در عصر كرونا/ راهبرد جالب دولت براى اين صنعت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، شيوع كرونا باعث شد كارخانه ها و فروشندگان فيليپين نيز از اواسط مارس تعطيل كنند و روند رو به رشد را منفی کرد. فروش فصل اول با کاهش 14 درصدی همراه بود. اما با شروع فعالیت در اواسط ماه May، بقیه سال بسیار سخت خواهد بود.

شروع سال 2020 برای بازار دوچرخ هايى که احتمالاً برای دستیابی به ركورد جدید بد نبود. پیش از این میزان فروش در ژانویه و فوریه 8درصد رشد داشته است. اما گسترش Covid19 دولت را مجبور به تحریم تعطیل کردن کارخانه ها و توزیع کنندگان کرد و فروش در ماه مارس بیش از 55درصد کاهش یافت.

سه ماهه اول سال ميلادى با مجموع پانصد و چهل هزار دستگاه فروش، 14 درصد کاهش یافت.

پیش بینی می شود که داده ها برای فصل دوم سال چشمگیر باشد. در حالی که آوریل با 95 درصد افت مواجه بود. پیش بینی كارشناسان برای کل سال 1.6میلیون دستگاه است. در حالی که در بین ASEAN بيشترين تاثير از كرونا را فيليپين داشته است.

در طول سال 2019 تقاضای مصرف کننده برای دوچرخ ها قوی بود و سال با رکورد فروش جدید – تقریباً احساسی – با فروش 2.44 میلیون فروش (از جمله سه چرخ تجاری ریکاوو) به پایان رسید و 10.9 درصد نسبت به سال هاى قبل افزایش یافت.

چشم انداز رقابتی

این شش تولیدکننده که دارای تولید محلی هستند، از مزیت آشکاری در بازار داخلی برخوردار هستند. اما باید با گروه تهاجمی از مارک های محلی فيليپين مبارزه کنند.

در واقع، Honda ژاپن با بیش از 0.6 میلیون فروش در سال 2019 با داشتن بیش از یک سوم از سهم بازار است. در رده دوم یاماها و از سوزوکی، کاوازاکی و کیمکو جلوتر است.

مارک های چینی با سهم ترکیبی 10درصد تخمین زده می شوند در حالی که شرکت Indian Bajaj Auto، با همکاری کاوازاکی، رهبر بخش سه چرخ است.

KTM که در کشور کارخانه تولید 7.000 دستگاه در سال را تأسیس کرده است، در بین مارک های پریمیوم به طور متوسط 300 فروش در ماه صدرنشین است. در حالی که BMW به سرعت در حال رشد است و در سال 2019 رکورد جدیدی را پشت سرگذاشت که از 1.000 دستگاه بيشتر است.

طبقه متوسط ​​رو به رشد فیلیپینی موتورسیکلت ها را برای نیازهای شخصی و تجاری از نظر کارآمد و مقرون به صرفه می بیند. با دسترسی آسان به اعتبار، پتانسیل فروش در کشور امیدوار کننده است. مصرف کنندگان قادر به خرید موتورسیکلت با قیمت مناسب هستند. شرکت های محلی همچنین برای تسهیل در بومی سازی ورودی ها و انتقال فناوری، موافقت نامه های صدور مجوز فنی با برندهای خارجی ایجاد کرده اند.

علاوه بر این، دولت برنامه های توسعه ای از جمله برنامه جامع توسعه وسایل نقلیه موتوری را با هدف ترویج سرمایه گذاری، انتقال فناوری و به روزرسانی صنعتی برپا کرده است و تاکنون 28 شرکت داخلی و خارجی از مشوق های این برنامه با کمک کمیته BOI استفاده کرده اند.

در همین زمان، سازمان منطقه اقتصادی فیلیپین (PEZA) نیز مشوق های مالی و غیر مالی را ارائه می دهد، از جمله تعطیلات مالیات بر درآمد 4 تا 8 سال، معافیت مالیاتی و عوارضی و…

دولت مواظب انتشار گازهاى دوچرخ نیز هست و از سپتامبر سال 2018 همه تولیدکنندگان محلی و واردکنندگان موتورسیکلت باید فقط محصولات سازگار با یورو 3 را بفروشند.

تولیدکنندگان و واردکنندگان موظف هستند گواهی انطباق (COC) به دست آمده از DENR را تهیه کنند تا بتوانند گواهی گزارش سهام (CSR) را از اداره حمل و نقل زمینی (LTO) دریافت کنند. این سیاست به معنای هزینه اضافی برای تولید موتورسیکلت است. زیرا به سیستم های سوخت و مبدل های کاتالیزوری نیاز به ارتقاء دارد. اما از نظر انتشار به نفع جامعه خواهد بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا